אאא

אפשר לומר שקהל הנהגים מתחלק לשניים: אלו שמאותתים לפני פנייה או מעבר נתיב, ואלו שפחות. למה לא כל הנהגים מאותתים? אולי כי אין להם כוח להשקיע בנהיגה שלהם, ואולי... כי הם רוצים לחסוך בכסף. אך האם מדובר באמת בחיסכון?

התשובה היא חד משמעית לא. האנרגיה שצורכים פנסי האיתות - ווינקרים בלע"ז - מתבטאת בכמות זעומה ביותר של דלק. אין שום סיבה להימנע משימוש בפנסים החשובים הללו.

מבדיקה שפורסמה בפוקס ניוז, עולה כי ווינקרים צורכים 70 וואט לשעה. מובן מאליו שמתוך שעת נהיגה - ישנו משך זמן זעום שבו פנסי האיתות פועלים: כ-5 שניות. כלומר, 0.08 וואט, זו כמות האנרגיה שרכב צריך עבור שימוש שעתי סביר בפנסים אלו.

הכוח החשמלי המפעיל את הווינקרים, מקורו בדלק. האלטרנטור במכונית ממיר את האנרגיה מפעולת המנוע לזרם חשמלי. על פי פוקס ניוז, על מנת להגיע ל-0.08 וואט הנדרשים לאיתות ממוצע בשעת נהיגה, יש צורך בכ-0.0005 ליטר דלק.

יפה, אז כמה כל זה עולה? כ-0.000020 שקלים לשעת נהיגה, תלוי כמובן במחירי הדלק המשתנים בין מדינות ולאורך הזמן. במילים אחרות, תוך מיליון שעות נהיגה תגיעו לסכום האסטרונומי של... 20 שקלים בלבד.

תשתמשו בווינקרים. זה טוב.

 המסוקים החדשים של המשטרה שיילחמו בתאונות דרכים (דוברות המשטרה)