פילוג באשדוד

האולטימטום של גולדקנופף לתמיכה ביחיאל לסרי

הכרזת דרעי על תמיכתו ביחיאל לסרי לקדנציה נוספת באשדוד, הביאה את יצחק גולדקנופף להבהיר כי אגודת ישראל לא תביע בו תמיכה עד שיקבלו הבהרות באשר לשבת (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
גולדקנופף (באדיבות המצלם)

הכרזתו של יו"ר ש"ס השר אריה דרעי על תמיכתו בד"ר יחיאל לסרי לקדנציה נוספת בראשות עיריית אשדוד, הביאה את אגודת ישראל להבהיר כי "הכל עדין פתוח. כל עוד לא ינתנו תשובות לנושאים הבוערים, ובפרט בנוגע לנושא השבת, לא נודיע על תמיכה בלסרי".

זכיר ועדת הרבנים לענייני השבת, יצחק גולדקנופף, מבהיר בשיחה עם המקומון החרדי "אשדוד בכותרות" כי השבת מעל הכל, וב'אגודת ישראל' מצפים לראות שינוי בהתנהלות ראש העיר יחיאל לסרי עוד קודם הבחירות בשביל שיביעו את תמיכתם בו.

הודעתו של גולדקנופף עלולה להקשות מעט על סיכוייו של ראש העיר המכהן, ויותר מכל מלמדת כי התמיכה האשכנזית לא בידיים של לסרי. "השבת" הוא חוזר ומדגיש, "נשארה במקומה, מעל ולפני כל שיקול אחר. אין ולנו יהיו לנו כל פשרות בנושא".

"יהדות התורה והשבת תציב בראש ובראשונה, לפני כל דרישה אחרת, את נושא השבת" אומר גולדקנופף. "והדרישה היא אחת ובלתי מתפשרת: אנו מצפים מראש העיר שימלא את התחייבותו לנו, לאדמו"רים ולרבנים, והוא יפעיל אכיפה מיידית כנגד כל מחללי השבת. השבת אינה נושא שנתון כלל למשא ומתן. אין פשרות ואין בכך 'קולות' ו'היתרים'. אנו נדרוש את קיומה של ההתחייבות הזו עד תומה, ובטווח המיידי".

כזכור, בשבוע שעבר הודיע יו"ר ש"ס, השר אריה דרעי, כי סיעתו תתמוך בבחירות הבאות לראשות העיר ביחיאל לסרי. הודעת התמיכה, כך הבהיר לאחר מכן יו"ר ש"ס באשדוד, ממלא מקום ראש העיר אבי אמסלם, באה אף בלא שהסיעה חתמה על הסכם מול ראש העיר בו סוכם על התיקים שיועברו לש"ס.

באגו"י אף מתבטאים שלא לציטוט כי הכרזתו של יו"ר ש"ס באה בהפתעה וללא תיאום. אם לא די, בסיעה אף דואגים להבהיר כי אם חשב ראש העיר שהתמיכה בו היא אוטומטית, הרי שעליו לחשב מסלול מחדש. "כרגע", אומרים בכירים בסיעה, "עם דגש על ה'כרגע', אין כלל דיבורים על תמיכה. מי שהשלה את ראש העיר כאילו אנו עומדים לתמוך בו, מכר לו אשליות".

גודלקנוף אף חושף ומגלה כי סקר שנערך לאחרונה גילה שמרבית הקונים ב'ביג' אינם תושבי העיר. "אלו לקוחות שמגיעים מישובים אחרים רק משום שכאן זהו מתחם הקניות הגדול והיחיד שפועל בשבת, יחיד בכל הסביבה הקרובה. שימו לב: עיריית אשקלון אינה מאפשרת חילולי שבת בעיר, ולכן מי שמבקש לחלל את השבת יוצא לאשדוד. מדוע מה שמבין ראש עיריית אשקלון מסרב להבין ראש עיריית אשדוד? האם דווקא הוא אמור לספק את צרכיהם של מחללי השבת, וזאת למרבה כאבם של תושבי העיר שרובם המוחלט הם שומרי שבת?".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר