עשרות רקטות בדרום

ארה"ב דרשה דיון באו"ם על הירי נגד ישראל

שגרירת ארה"ב באו"ם, ניקי היילי, דרשה דיון דחוף במועצת הביטחון של האו"ם בשל ירי הרקטות על ערי ישראל ביממה האחרונה. היילי: "צריך להתקומם ולהגיב לאלימות" (מדיני)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
ניקי היילי באו"ם (צילום: אמיר לוי, פלאש 90)

ארצות הברית קוראת למועצת הביטחון להגיב בחריפות על הירי הנרחב ביותר מרצועת עזה לעבר ישראל מאז מבצע צוק איתן, לפני כמעט ארבע שנים. בעקבות הירי של יותר מ-80 רקטות ופצצות מרגמה ביממה האחרונה קראו האמריקנים לדיון דחוף במועצת הביטחון, והוא ייערך היום (רביעי) בניו יורק.

שגרירת ארצות הברית באו"ם ניקי היילי אמרה כי מועצת הביטחון "צריכה להתקומם ולהגיב על גל האלימות", ואמרה כי אותה מתקפת רקטות ופצמ"רים "כוונה לעבר אזרחים ישראלים תמימים". היילי ציינה כי "פצצות מרגמה ששוגרו על ידי חמושים פלסטינים פגעו במתקנים אזרחיים, ובהם גן ילדים. המנהיגות הפלסטינית חייבת לשאת באחריות למה שמתרחש בעזה".

שגריר ישראל באו"ם דני דנון אמר הבוקר, לקראת הדיון במועצת הביטחון, כי קיום הדיון הוא "צעד חיובי. אך על חברות המועצה לנקוט פעולות קשות ולא להסתפק במילים". דנון הוסיף: "אני קורא למועצת הביטחון להכיר באופן רשמי בחמאס ארגון טרור".

אתמול פנה השגריר דנון למזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש ולחברות מועצת הביטחון בקריאה לגנות את חמאס. דנון כתב בפנייתו, כי "לאורך כל היום, הג'יהאד האיסלאמי וארגוני טרור נוספים מרצועת עזה ירו עשרות רקטות ופצצות מרגמה לעבור אזרחי מדינת ישראל, כל זאת באחריותו של חמאס".

"במשך שבועות הזהרנו שההפגנות האלימות לאורך הגדר עם עזה, שכללו מטעני נפץ וירי של נשק לעבר כוחות הביטחון, לא היו מחאות ספונטניות, אלא חלק מהתקפה אלימה מתואמת נגד מדינת ישראל", הוסיף דנון. "הפגזים והטילים שנורו על אזרחינו אינם מותירים ספק באשר לכוונות האמיתיות של אלה שהסיתו, עודדו ואף שילמו על אותן הפגנות מתמשכות. למען החזרת השקט והגנה על אזרחים משני צדי הגדר, אני קורא לכם לגנות את חמאס ולהטיל את האחריות על אירועי הטרור עליהם".

בניגוד למקרים הקודמים, במערב התייצבו הפעם לצדה ישראל לאחר הירי ייתכן שבשל התגובה הישראלית המאופקת במיוחד. ג'ייסון גרינבלט, שליחו של הנשיא האמריקני דונלד טראמפ למזרח התיכון, גינה את מטחי הירי בחשבון הטוויטר שלו: "פצמ"רים נורו מעזה לגן ילדים וקהילות בישראל - זה ראוי לכל גינוי! חמאס נכשל - כל שהוא יכול להציע זה טרור. הפלסטינים בעזה זקוקים להנהגה אמיתית שיכולה לפתור את בעיותיהם האמיתיות בסוגיות כמו מים וכלכלה".

דוברת משרד החוץ הצרפתי פרסמה אחר הצהריים הודעת גינוי לירי הפלסטיני: "צרפת מגנה מכל וכל ירי על אוכלוסיה אזרחית שבמזל לא תבע קורבנות. צרפת מחויבת ללא תנאי לביטחונה של ישראל. צרפת מגנה את חידוש האלימות שאינו עולה בקנה אחד עם פתרון שוחר שלום לסכסוך הישראלי-פלסטיני".

שר החוץ של אירלנד סימון קווני צייץ: "אני מגנה בחריפות את ירי הרקטות היום מעזה לישראל. אני ממשיך לעמוד לצד תושבי עזה שחיים בתנאים בלתי אפשריים, אבל האלימות שמוביל חמאס מערערת את המטרה הפלסטינית ופוגעת בהם מבחינה פוליטית".

ישראל עד עתה לא פגעה במחבלים ובאזרחים בעזה וסביר להניח שבקהילה הבינלאומית מחכים לאירוע כזה כדי לקפוץ ולגנות את ישראל שנאלצת להתגונן מול ארגוני הטרור האסלאמי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר