הפיגוע בליאז'

בלגיה: רוצח השוטרות רצח קודם אדם נוסף

על פי התביעה, הרוצח בנג'מין הרמן שרצח שתי שוטרות ואזרח בליאז' רצח קודם לכן את חברו באמצעות חפץ כבד. לא ברור עדיין מה הניע אותו לכך אך ברור שמדובר בטרור (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
זירת הפיגוע (צילום: מתוך טוויטר)

עדייו לא ברור לחלוטין מה קרה אתמול (שלישי), בפיגוע בליאז' בו נרצחו שתי שוטרות ואזרח, אך על פי התביעה בבלגיה המחבל בנג'מין הרמן, רצח ממניע טרור. התובע בבלגיה וונקה רוגן אמר היום כי הרמן צעק כמה פעמים "אללה הוא אכבר" לפני שנורה בידי שוטרים. התובע סיפר גם כי מתברר שיום לפני הפיגוע רצח הרמן אסיר לשעבר שריצה עונש מאסר עמו באמצעות חפץ כבד.

"אנחנו בודקים כעת אם הוא פעל לבד", אמר רוגן. "זה נראה שהרמן פעל בהשראת דאעש שקראה לרצוח שוטרים באמצעות סכינים ולגנוב את נשקיהם. העובדה שהוא צעק אללה הוא אכבר ושהיה בקשר עם קיצונים מעידים שכנראה מדובר בפיגוע".

הרמן יצא למסע הרצח בליאז' כשהחליט לדקור שתי שוטרות, סורייה בלקאסמי ולוסיל גרסיה. הוא חטף את נשקן ואז ירה למוות בסיריל וונגריקן שישב במכונית בעודו חונה. משם המשיך לבית ספר, שם חטף עובדת ואז נורה למוות בידי שוטרים.

היום התברר כי אותה עובדת שנפצעה ומאושפזת בבית החולים הצליחה לשכנע אותו לעצור את מסע הירי.

בבלגיה יש בשנים האחרונות חשש כבד במיוחד מפיגועים: המדינה ספגה בשנים אלה כמה פיגועי ג'יהאד, ובראשם הפיגוע בנמל התעופה הבינלאומי בבריסל לפני שנתיים, שבו נרצחו קרוב ל-30 בני אדם.

על פי ההערכות, הסכנה הנשקפת לבלגיה גדולה במיוחד, משום שהיא המדינה שממנה יצאו הכי הרבה טרוריסטים להשתתף במלחמות הג'יהאד בסוריה ובעיראק. רבים מהם חזרו לבלגיה עם ידע בלחימה ובהוצאה לפועל של פיגועים.

מרובע מולנבק בבריסל, שזכה לכינוי "רובע הטרור", יצאו בשנים האחרונות מחבלים לכמה פיגועים גדולים, בכלל זה מתקפת הטרור בפריז בנובמבר 2016, שבה נרצחו 130 בני אדם ועוד מאות נפצעו. ליאז' היא עיר תעשייה השוכנת בסמוך לגבול עם גרמניה. היא חלק מאזור ולוניה דובר הצרפתית.

השבוע פורסם כי האנטישמיות בבלגיה הפכה למאיימת במיוחד בשנים האחרונות והטלוויזיה המקומית לא הצליחה לאתר יהודים שיהיו מוכנים לנסות ולהסתובב ברחוב עם כיפה מחשש שיותקפו. בין אלו שסירבו לכך היה אף הרב הראשי של בריסל שביטל את השתתפותו בתכנית בשל החשש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר