"בחתימת הרב בצרי"

ספר הנביאים נמצא במחסן הנשק של סוחר הסמים

סריקה משטרתית יסודית ברכושו של סוחר נשק מסוכן, חשפה מחסן גדול בו בין היתר הסתתר ספר נביאים בחתימת המקובל הגר"ד בצרי. המחסן הופגז בירי טנק, בשל הנשק הרב (מעניין)

ספר הנביא שהועבר לקהילה (צילום: בית הכנסת אדמונד ספרא)

ספר נביאים על קלף נמצא על ידי שוטרי ריו דה ז'נירו שבברזיל, במרתף של סוחר סמים מסוכן, שנחשף במהלך פשיטה משטרתית.

נציגי הקהילה היהודית נקראו לתחנת המשטרה לזהות את הפריט שנמצא ברשותו של פושע הסמים, ובדיקה כאמור העלתה כי מדובר בספר נביאים המשמש לקריאת ההפטרה בבית הכנסת, שמקובל להעניק במתנה לתורמים חשובים.

"על הספר מופיעה חתימתו של המקובל הרב דוד בצרי, שכנראה מסר אותו לאחד מן היהודים האמידים של ריו", מסר הרב מנדי אבוטבול, פעיל בבית הכנסת המקומי אדמונד ספרא, אליו הועבר ספר הנביאים.

המקובל רבי דוד בצרי (צילום ארכיון: 'ישיבת מרן', תמונה: נתי שוחט, פלאש 90)

יצוין, כי הספר הקדוש הוטמן במרתפו של סוחר הסמים, כאשר הוא מוסתר על ידי מחסן נשק מסוכן. במחסן התגלו על ידי אנשי המשטרה כ-1,000 כדורים מסוגים שונים, גם כאלו "המסוגלים להפיל מסוק", לפי דיווחים מקומיים. המרתף, שהיה מוסווה היטב בין שתי תעלות והגישה אליו היתה דרך מנהרת סתר, הופגז על ידי 20 שוטרים באמצעות טנק צבאי.

"כוחות הבילוש, שברצונם לחפש עקבות וסימנים חשודים על הספר, יבדקו אותו בכבוד הראוי לספר קדוש שכזה", מסרה רחל גלאט, נציגה חוקית של האיגוד היהודי בריו דה ז'נירו. לדבריה, לאחר גמר הבדיקות יועבר הספר לקהילה היהודית בעיר.

ברזיל היא בית לכ-30,000 יהודים, הנאלצים להתמודד לא פעם עם אחוזי הפשיעה הגבוהים במדינה, כאשר כדורי רובה המתעופפים ברחובות הם כמעט דבר שבשגרה. תנאים אלו גורמים להגירה גדולה של יהודים מברזיל למדינות אחרות, בחיפוש אחר חיים שלווים יותר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר