שיקר גם לאשתו

הדהים את העולם: העיתונאי ש"נרצח" - חי

ארקדי בבצ'נקו, העיתונאי הרוסי שאוקראינה דיווחה כי נרצח בשל היותו מתנגד למשטר פוטין, הימם את העולם כשהופיע במסיבת עיתונאים והסביר למה 'זייף' את הרצח. צפו (חדשות)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
ארקדי בבצ'נקו (צילום מסך: פייסבוק)

יממה לאחר שאוקראינה דיווחה על רציחתו של העיתונאי הרוסי ארקדי בבצ'נקו, ורמזה כי ממשל פוטין עומד מאחורי זה, הופיע בבצ'נקו למסיבת עיתונאים בקייב, והדהים את העולם.

מתברר, כי הרצח שלו זויף בידי אוקראינה במטרה לסכל מזימת רצח שלטענתה היה בדרך לביצוע, וזאת כדי לעצור את מי שניסה להתנקש בחייו - סוכנים רוסים ושכירי חרב אוקראינים, לדברי האוקראינים.

כזכור, הדיווחים באוקראינה היו כי מתנקש המתין לבבצ'נקו בכניסה לביתו, ירה שלושה כדורים בגבו ולאחר מכן הוא מת בדרך לבית החולים. רעייתו של בבצ'נקו, שהאמינה לכך שהוא נרצח, הזעיקה את שירותי החירום כשראתה את בעלה מדמם בכניסה לבית. בבצ'נקו לא סיפר לה שמדובר בזיוף, והיא הייתה בטוחה שבעלה נרצח.

מסיבת העיתונאים בה הוצג העיתונאי החי (מתוך BBC News)

רוסיה פרסמה היום (רביעי), לאחר היוודע דבר הזיוף, תגובה צינית: "אנו שמחים לשמוע שבבצ'נקו חי בסופו של דבר". מנגד, ראש שירות הביטחון האוקראיני וסילי גריצק אמר כי "בזכות המבצע הצלחנו לסכל מזימה צינית ולתעד איך שירותי הביטחון הרוסיים תכננו את הפשע הזה".

"לפי המידע שהגיע לשירות הביטחון האוקראיני אנשי שירות הביטחון הרוסי הזמינו את הרצח של ארקדי בבצ'נקו", אמר גריצק. לדבריו, רוסיה שילמה לאזרח אוקראיני 40 אלף דולר תמורת הרצח, וביקשה ממנו לקנות נשק ותחמושת. האוקראיני שקיבל את הכסף שכר אוקראיני אחר שירצח את בבצ'נקו.

הוא התעקש במסיבת עיתונאים שכינס אחר הצהריים, כי רוסיה הזמינה את רצח העיתונאי, כשלדבריו השירות קיבל מידע על המזימה הרוסית להתנקש בעיתונאי, והצליח לסכל אותה, ואף אזרח אוקראיני נעצר בחשד למעורבות במזימה זו.

בבצ'נקו עצמו, המוכר כמתנגד לקרמלין, הודה לשירות החשאי שהציל את חייו, והתנצל בפני מי שהתאבל על מותו: "אני שולח התנצלות מיוחדת לרעייתי, אולצ'קה, לא הייתה דרך אחרת. המבצע היה בתכנון במשך חודשיים", אמר בבצ'נקו וביקש סליחה על הגיהנום שהיא עברה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר