"מטרות מאוד ערכיות וחשובות"

מחסן רחפנים ומוצב ימי; אלו יעדי החמאס שצה"ל השמיד

צה"ל חושף הבוקר תצלומי אוויר של חלק מיעדי הטרור שהותקפו ברצועת עזה, בהם אתרים לייצור אמצעי לחימה, מחסן רחפנים מובים של הכוח הימי • "פגענו משמעותית בהתעצמות חמאס" (ארץ)

(צילום: דובר צה"ל)
פירוט חלק מיעדי הטרור שהותקפו (צילום: דובר צה"ל)

צה"ל חושף הבוקר (חמישי) תצלומי אוויר המפרטים חלק מיעדי הטרור ברצועת עזה שהותקפו על-ידי חיל האוויר במהלך יום שלישי כתגובה לעשרות הפצמ"רים והרקטות ששוגרו לעבר ישראל.

בין היתר נראה בצילומים כי התקיפות של חיל האוויר פגעו באתרי ייצור אמצעי לחימה של החמאס וכן מחסן רחפנים שחמאס הכין לצורך פיגועי טרור.

בצה"ל אומרים כי "התקיפה פגעה במלאי הנשק המיידי הנגיש לארגון הטרור וגם פגע בהשקעה הכלכלית הנדרשת לפיתוח האמל"ח. תקיפת אתרים אלו פגעה משמעותית בהתעצמות חמאס".

תקיפת מטרות ברצועת עזה (צילום: דובר צה"ל)

בנוסף השמיד צה"ל חלק נרחב מהמוצבים וממערכי ייצור האמצעים המיוחדים של הכוח הימי של חמאס שנפגע בכך באופן משמעותי.

נוסף על כך הושמדו הרוב המוחלט של מוצבי הכוח הימי של הג'יהאד האסלאמי. לפי צה"ל, "מוצבים אלה משמשים לאימונים באמצעי לחימה מתקדמים של הכוח הימי של חמאס וג'יהאד אסלאמי, ממנו הכוחות יכולים לבצע פיגועים בשטח מדינת ישראל".

בצה"ל מציינים עוד כי "התקיפה פגעה בכושר התפקוד של הכוח הימי ברצועה באופן משמעותי ומקשה על הארגונים לפעול במרחב הימי".

פירוט חלק מיעדי הטרור שהותקפו (צילום: דובר צה"ל)

אמש פרסם צה"ל פירוט חלקי של 65 יעדי הטרור ברצועה שהופצצו, כאשר התקיפות האוויריות התמקדו בהשמדת ציוד צבאי ותשתיות ביטחוניות הן של החמאס והן של הג'יהאד האיסלאמי.

בין היעדים שהותקפו היו מאגר רקטות בייצור עצמי של הג'יהאד האיסלאמי ואמצעי לחימה מתקדמים לצורכי חדירה לישראל של הכוח הימי של חמאס.

כמו כן הפציץ צה"ל מחנה אימונים להטסת כלי טיס בלתי-מאוישים, מחסן טילי כתף מסוג A-7, מחסן רחפנים שמסוגלים לשאת ולהשליך חומר נפץ ומחרטה לייצור רקטות.

(צילום: דובר צה"ל)

אמש התכנס הקבינט הביטחוני והשרים עודכנו בהישגי צה"ל. השרים קיבלו את החלטת ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון אביגדור ליברמן לסיים את העימות במהירות ולא להיגרר להכריע את חמאס.

מה שהוביל להפסקת אש, כך לפי הדיון בקבינט, היה התקיפות של צה"ל מחד והלחץ של המצרים מאידך. ישראל לא הגיעה להסכמות ורק הבהירה כי לא תתקוף אם האש לא תתחדש.

(צילום: דובר צה"ל)

מטה ההסברה הלאומי העביר לשרים מסרים בתום ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני, בהם נמסר כי "המדיניות של ישראל ברורה - כל מי שמנסה לפגוע בנו, משלם מייד מחיר כבד. חמאס ספג את המכה הקשה ביותר זה שנים. הותקפו עשרות מטרות איכותיות. גם מרבית הרקטות יורטו על-ידי כיפת ברזל או נפלו בשטחים פתוחים. איננו מעוניינים בהסלמה, אך אנו שומרים על היערכות לכל תרחיש. אם האש תתחדש, התקיפות יהיו חזקות אף יותר. נמשיך לפעול בנחישות להגן על אזרחי ישראל ולמנוע פיגועי טרור".

עוד נכתב כי חמאס נושא באחריות הכוללת לפעולות הטרור מרצועת עזה - ירי הרקטות והפצמ"רים, מנהרות הטרור, הניסיונות לחצייה המונית של הגדר, פיגועים על הגדר, עפיפוני התבערה ועוד; חמאס והג'יהאד האיסלמי פועלים בהשראה ובמימון איראני; כפי שאנו פועלים בנחישות בגזרה הצפונית כך אנו פועלים גם בגזרה הדרומית.

(צילום: דובר צה"ל)

אלוף פיקוד דרום, אייל זמיר, אמר אמש כי "אנחנו תקפנו מטרות מאוד ערכיות, מאוד חשובות שחיכו הרבה זמן להזדמנות שלהן. אני חושב שבנקודת הזמן הזו יש לנו הישג גדול מאוד".

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר אתמול כי "מאז אתמול צה"ל מגיב בעוצמה על הירי מרצועת עזה במסגרת תקיפה של עשרות מטרות של ארגוני הטרור במכה הקשה ביותר שהנחתנו על עזה מזה שנים. מי שאחראים להסלמה בהשראת איראן הם שלטון החמאס, הג'יהאד האיסלמי וארגוני הטרור האחרים. כשהם מנסים אותנו, הם משלמים מיד, ואם ימשיכו לנסות אותנו הם ישלמו עוד הרבה מאוד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר