הסרטונים נחשפו

מזעזע: הנער הרוצח הכריז בסרטון על כוונתו

התביעה בארה"ב חשפה סרטונים של ניקולס קרוז שנכנס לבית הספר ממנו נזרק, ירה והרג 17 תלמידים ומורים. בסרטונים הוא מכריז על כוונתו לבצע את המעשים (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: מתוך ynet)

"אני אהיה היורה הבא בבית ספר לשנת 2018". כך פתח הרוצח הצעיר ניקולס קרוז, את הסרטון שצילם שעות בודדות לפני שהגיע בפברואר האחרון לתיכון בפארקלנד שבפלורידה וירה לכל עבר, כשהוא רוצח בדם קר 17 תלמידים ומורים.

כלי תקשורת בארה"ב פרסמו סרטון של קרוז, בן 19 בלבד, ובו הוא מציג מה בכוונתו לעשות. התביעה בפלורידה שחררה את הסרטון במסגרת משפטו של הצעיר שעומד לדין בגין רצח ממדרגה ראשונה. אם יורשע הוא צפוי לעונש מוות.

"המטרה שלי היא 20 בני אדם עם רובה AR 15 ואני חושב שאני יכול להצליח", מכריז קרוז בסרטון.. המיקום הוא סטון דאגלס בפארקלנד שבפלורידה. זה יהיה אירוע גדול. כשתראו אותי בחדשות כולכם תדעו מי אני. כולכם הולכים למות. פיו פיו פיו. אני לא יכול לחכות".

בתמלילים של סרטון נוסף נשמע קרוז אומר: "היום זה היום. זה היום שהכול מתחיל והטבח שלי יחל. כל הילדים בבית הספר ירוצו בבהלה ויתחבאו מפני הכוח שלי. כולם יידעו מי אני. נמאס לי שאומרים לי מה לעשות וכמה אני אידיוט וטיפש. בחיים האמיתיים אתם הטיפשים. כולכם עברתם שטיפת מוח".

לפי הערכות, שני הסרטונים הללו צולמו שעות בודדות בלבד לפני שנסע קרוז במונית לתיכון שבו למד בעבר וכשהוא מצויד ברובה ופצצות עשן ורצח כאמור 17 תלמידים ומורים. מי שצפה בסרטונים מבעוד מועד היה אנדרו פולק, אביה של מדו פולק שנרצחה בטבח. "הוא ידע בדיוק מה הוא עושה", אמר האב לרשת CNN. "הוא בטוח לא יוכל לטעון לאי-שפיות כי הוא תכנן את הכול מראש. שומעים אותו צוחק. הוא ירה בבת שלי תשע פעמים".

על פי ההערכות, הכתובת הייתה על הקיר. קרוז נזרק מאותו בית ספר שבו ביצע את הטבח בגלל עבירות משמעת. בראיון לעיתון "מיאמי הראלד" אמרה מורה בתיכון שהנהלת בית הספר הפיצה מייל שהזהירה אותה מפני קרוז לאחר שזה איים על כמה תלמידים: "אמרו לנו בשנה שעברה שאסור לו להיכנס לקמפוס עם תיק גב עליו. בשנה שעברה היו בעיות איתו כשאיים על תלמידים, ואני מניח שהוא התבקש לעזוב את הקמפוס".

הצצה לחשבונותיו של קרוז ברשתות החברתיות חשפו אף הם תמונה של נער בעייתי ואלים. בחלק מהתמונות הוא נראה מחזיק אקדח ומניף סכינים ועל מיטתו שרועים כמה רובים. בתמונה אחרת באינסטגרם שלו נראה קרוז מחזיק רובה בצמוד לפניו.

דקוטה מנצ'ר, תלמידה בתיכון, העידה כי ההנהלה העיפה את קרוז בשנה שעברה בעקבות קטטה שהתפתחה בינו לבין תלמיד אחר. "פעם הייתי מיודדת איתו", סיפרה דקוטה, "אבל לא ראיתי אותו כבר יותר משנה, הוא התחיל להיות יותר ויותר מוזר". היא סיפרה גם שקרוז כתב באינסטגרם על הרג חיות ודיבר על אימוני קליעה למטרה בחצר האחורית שלו עם רובה אוויר. לדבריה, "אני חושבת שכולם חשבו שאם מישהו יעשה דבר כזה זה יהיה קרוז".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר