היעדרות או הצבעה?

הנציגים החרדים בוחנים שוב את משה ליאון

לאחר הניצחון החרדי בנושא סגירת מתחם התחנה בשבת, הערב תדון מועצת העיר בהצעה לסדר בנושא של החרדים, שבמקביל יעקבו לראות כיצד יצביע משה ליאון (חרדים בארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
משה ליאון (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

שבועיים לאחר הניצחון החרדי במועצת העיר ירושלים, באשר להצבעה על סגירת מתחם התחנה בירושלים בשבת, הערב (חמישי) צפויים להתכנס חברי מועצת העיר לדון בהצעה לסדר שהוגשה, באורח נדיר דווקא על ידי החברים החרדים בעיריית ירושלים. ההצעה, מנסה לסנדל לחלוטין אפשרות של פתיחת המתחם בשבת בעתיד, ומבקשת למשוך את חתימת העירייה מהתב"ע (תכנית בניין עיר).

באם יצליחו גם הפעם החרדים להשיג רוב להצעה, הרי שהיזם הפרטי של מתחם התחנה יצטרך להגיש בקשה לבטל את התכנית, לאחר שהעירייה תכריז בהצבעתה כי לא תשתתף בתב"ע שתכשיר את חילולי השבת במתחם.

יצוין כי הוועדה המחוזית שהייתה אמורה לדון השבוע בנושא הפעלת המתחם בכל ימות השבוע ובשבתות, דחתה את הדיון בנושא למועד לא ידוע. לפני שבועיים, המליצה מועצת עיריית ירושלים ברוב קולות שלא להאריך את ההיתר הקיים.

אלא שכמו בפעם הקודמת, כך גם הפעם, הנציגות החרדית מנסה להשיג רוב להצבעה הערב אותו ככל הנראה הם צפויים להשיג. אך יחד עם זאת תוהים כיצד יצביע חבר מועצת העיר משה ליאון המבקש את תמיכת החרדים במועמדותו לראשות העיר.

משה ליאון אמנם נעדר מההצבעה הקודמת, אך את דעתו לא הסתיר כי יש להמשיך לשמור על הסטטוס קוו ולהשאיר את המתחם פתוח בשבת כפי שהוא היום.

כהוכחה לכך, ניתן לראות את הדברים שכתב הפעיל הפוליטי, שייקה אל עמי, מהפעילים הבולטים נגד סגירת מתחמים בשבתות בירושלים: "התייצבות מאחורי המשך פעילות מתחם התחנה כולל בשבתות, היא התייצבות אפשרות החיים המשותפים בירושלים, וחיזוק יכולתה להוות בית לכול הציבורים". ליאון עצמו לא הכחיש והגיב לאל עמי: "שייקה אתה מכיר היטב את עמדותיי".

גורמים חרדים תוהים בשיחה עם 'כיכר השבת' כי "לפני מספר שנים התחוללה סערה, גם אם לא מוצדקת, סביב אי הצבעתו של נציג חרדי בנושא מתחם התחנה, האם הפעם דרעי הולך להמליך ראש עיר שנעדר במכוון מההצבעה הקריטית?".

על ההצעה לסדר שהוגשה לעירייה חתומים החברים החרדים: יצחק פינדרוס, יוחנן וייצמן, אליעזר ראוכברגר, צביקה כהן, פיני עזרא, אברהם בצלאל וחיים כהן. מי שצפוי להיעדר הערב הוא חבר המועצה חיים כהן שישהה בחו"ל, זאת לאחר שתיאם זאת מול השותפים, בנוסף תיעדר חברת המועצה ממרצ לורה ורטון כך שהחרדים צפויים להשיג רוב גם הפעם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר