אנטישמיות בגרמניה

"מחקר": אין קשר בין מוסלמים לאנטישמיות

מחקר שנערך בגרמניה ביוזמת רשויות החוק הגרמניות טוען כי אין קשר בין מוסלמים לתקיפות אנטישמיות. פירסום המחקר עורר כצפוי קולות מחאה רבים שאמרו כי המחקר נגוע (בעולם)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

מחקר שהוזמן ע"י רשות חוק גרמנית מעלה, כי כנראה אין קשר בין אירועים אנטישמיים מהם סובלת אירופה לבין גל ההגירה המוסלמי למדינות אלו. פרסום המחקר עורר כצפוי קולות מחאה רבים שאמרו כי המחקר נגוע.

הטענה, כי אין קשר בין התופעות פורסמה ע"י קרן ה-EVZ המבוססת בברלין, כאשר היא מלווה במחקרי סטודנטים מן המרכז לחקר אנטישמיות של אוניברסיטת פירס הלונדונית. מטרת המחקרים הייתה לבדוק את השפעותיה של ההגירה המסיבית ממדינות מוסלמיות לחמש מדינות במערב אירופה, כאשר מספר המהגרים עומד על למעלה משני מיליון בני אדם.

במאמר שפרסמו החוקרים תחת השם "אנטישמיות והגירה במערב אירופה כיום, האם יש קשר?", נכתב בין היתר כי "מתוך אבחון הנתונים הקיימים ועריכת ראיונות חדשים לא עולה כל קשר בין הגעתם של המהגרים לבין רמת האנטישמיות".

עוד נכתב: "הטענות כי הגירת מוסלמים עשויה לאיים על יהודים, מבוססת על תחושות של הקהילות היהודיות בלבד, ולא על עובדות".

מנהיגים יהודיים תקפו את המחקר ותמהו כיצד יתכן שהוא אובייקטיבי, כאשר ממחקר שערך האיחוד האירופי עולה כי 40% מן המותקפים בתקריות אנטישמיות דיווחו כי לתוקף היו "השקפות איסלאמיסטיות קיצוניות".

רבה של ברלין, הרב יהודה טייכטל, הגיב ל'כיכר השבת' על תוצאות הסקר ואמר: ״אנחנו לא חיים לפי תוצאות של מחקרים ממומנים כאלה ואחרים, אלא לפי מה שקורה בשטח. ובשטח ברוך השם ישנו מאמץ עליון של כלל הגורמים הרשמיים והממשלתיים להיאבק באנטישמיות, לרבות חלק מהמנהיגים המוסלמים שפועלים רבות בנושא על מנת שיהודי ברלין יחיו בבטחה ובשלום. אנחנו לא מחפשים אשמים ספציפיים לבעיה, וזה לא מה שיעזור, אלא נלחמים בה בכל הכלים העומדים לרשותנו בשיתוף פעולה מלא עם כולם״.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר