הספיק להכניס ספר תורה

סבל כל חייו והמשיך לחייך: הבחור מוישי שיינברגר ז"ל

מוישי בן ה-25, שסבל כל חייו ממחלות קשות, היה חביב ואהוב על כל מכריו בביתר עילית ומחוצה לה. היום הוא נפטר בבית החולים; אביו נפרד ממנו בבכי מר: "היו לו כוחות עילאיים" (דיין האמת)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
מוישי שיינברגר (באדיבות המצלם)

הבחור מוישי שיינברגר, בן 25 מביתר עילית נפטר היום (חמישי) לאחר שנות סבל לאורך כל חייו, ונטמן בהלוויה כואבת בהר המנוחות.

מוישי היה חביב על אנשים רבים מאוד, שעטפו אותו באהבה ונהנו לשוחח עמו, כשרבים מהם אף קובעים איתו חברותות בבתי הכנסת בביתר ובערים אחרות.

חונה דייטש, איש חסד וידידו הטוב של מוישי בשנים האחרונות, אומר ל'כיכר השבת' : "מושי היה צדיק במלוא מובן המילה. היה מקפיד על קלה כבחמורה, מקפיד על קריאת שמע בזמנה ותפילות במניין. הוא גם היה איש של חיוך, שלמרות הסבל העצום אותו עבר במשך חייו, היה תמיד עם חיוך על פניו".

בשנה האחרונה החליט מוישי שיינברגר להכניס ספר תורה ברוב עם לבית כנסת בעיר מגוריו, ולשם כך הוא התאמץ והצליח להתרים נדיבי עם למטרה זו, למרות מחלתו הקשה ולמרות הקושי הפיזי הכרוך הרב בכך, ולממש את שאיפתו.

חבריו שרים סביב מיטתו בבית החולים (באדיבות המצלם)

בעודו שוכב בבית החולים במצב קשה, כ-48 שעות לפני פטירתו, הגיע חונה דייטש עם צוות של זמרים ונגנים, בהם הזמר ארי היל, לשמח את מוישי במיטת חוליו בבית החולים הדסה הר הצופים, שם הוא נפטר הבוקר.

בהלוויתו שיצאה מבית ההלוויות שמגר בירושלים, ספד לו אביו, הרב מרדכי דוד שיינברגר מ'קהל עדת ירושלים' ומחשובי אברכי ישיבת מיר, שסיפר בבכי מר על התעקשותו של מוישי ז"ל לקיים את מצוות הנחת תפילין בכוחות עילאיים, למרות שלעתים זה היה קשה לו מאוד, פיזית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר