ברי וובר וזושא מפנקים לכבוד שבת - ביקורת

מבקר המוזיקה של 'כיכר השבת' על אלבום ה-EP קצר במיוחד של שירי שבת בעשר דקות בביצועם הזמר ברי וובר לצד להקת 'זושא' המצוינת ו'פרויקט LPR' של אלי לקס (מגזין מוזיקה)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(צילום: יח"צ)

זה לא סוד שברי וובר הוא אחד הזמרים החסידים היותר מעניינים בז'אנר. זו משימה לא פשוטה, מצד אחד לשמור על גבולות הז'אנר החסידי, לצד פתיחות מחשבתית מוזיקלית שמוציאה ממנו דברים מעניינים, במיוחד בתקופה האחרונה. הפעם אדבר על המיני אלבום (EP) החדש שלו - "לכבוד שבת" בו הוא שר לצד להקת 'זושא' המעולה ופרויקט LPR של מפיק האלבום אלי לקס.

מדובר באלבום בסגנון קומזיצי חביב במיוחד עם 6 רצועות באורך של מעט יותר מעשר דקות בו שרים המשתתפים שירי שבת ישנים ועתיקים בעיבודים חדשים והרמוניות קסומות. המחרוזת הופיעה לראשונה כרצועה אחת ארוכה באלבומו של ברי 'א שבת פארברענג' שיצא לפני כמה חודשים וכעת היא זוכה לכבוד כמיני אלבום בפני עצמו.

העיבודים מדגישים במיוחד את ההרמוניות הקוליות בין חברי להקת זושא - שלמה ארי גייסין וזכריה גולדשמידט יחד עם ברי וובר. הביצועים חסידיים מבחינת המבטא והאווירה אך העיבודים והמורכבות מעניקה טעם חדש לחלוטין לשירים המוכרים.

וובר מלהטט בקולו ומראה שליטה מעולה בפלצטים מצוינים ובגוונים שעושים נעים לאוזן לצד הרגש הרב של גיסין סולן להקת זושא שאלבומיו הפכו בשנים האחרונות למוכרים במיוחד בארה"ב ובקרב המוזיקאים.

באלבום החדש תוכלו לשמוע ביצועים מחודשים לניגוני ברסלב לשבת כ'לכה דודי' ו'בני היכלא' לצד ניגוני קרליבך נוספים מוכרים, כשהכל בטעימות קצרות כיאות לאורכו של האלבום ועם גוונים חדשים שתופסים את האוזן.

אחד הביצועים המיוחדים באלבום הוא ל"מזמור לדוד", לקראת סופו של השיר בין השתי דקות, יוצאים וובר וגיסין לשירת סולו מענגת במיוחד כשרק שייקר מקשקש ברקע אבל הנשמה של הזמרים ממלאת ומערסלת את האוזן בעיבוד הרמוני מופלא.

ה-EP הופק ועובד על ידי "פרויקט LPR" – קבוצה מוזיקלית הכוללת מוזיקאים בלתי-שגרתיים בהם אלי לקס, מוישי שוורץ ואברומי באש.

את השילוב בין וובר לבין אלי לקס והחברים שמענו כבר בפורים כאשר כטוב ליבו ביין הקליט וובר יחד עם LPR שלושה שירים חדשים שהולחנו במקום ולוו על ידי המוזיקאים במקום. הביצועים המעניינים הובילו ככל הנראה גם ל-EP החדש והמרענן שכולי תקווה יהיה חלק מסדרה של מיני אלבומים כאלה.

א שבת פארברענג

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר