דיווח

בתגובה לירי הרקטות: גל תקיפות ברצועת עזה

מטוסי חיל האוויר תוקפים בשעה זו יעדי טרור של חמאס בתגובה לשיגור הרקטות לעבר ישראל. מוקדם יותר יירטה מערכת 'כיפת ברזל' שיגור לעבר יישובי עוטף הרצועה (ביטחון)

ב. ניסני | כיכר השבת |
תקיפה בעזה (צילום: ארכיון - מתוך פייסבוק)

בתקשורת הערבית מדווחים כי בשעה זו (מוצ"ש) תוקפים מטוסי חיל האוויר יעדי טרור ברצועת עזה כתגובה לשיגור הרקטות מוקדם יותר לעבר שטח ישראל. על פי הדיווחים, התקיפות מתרכזות באזור רפיח.

מאוחר יותר מסר דובר צה"ל, כי לפני מספר דקות תקף צה"ל באמצעות מטוסי קרב עשרה יעדי טרור בשלושה מתחמים של ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה. בין היעדים נתקפו שני אתרים לייצור ולאחסון אמצעי לחימה וכן מתחם צבאי.

התקיפה בוצעה בתגובה לירי הרקטות ולאירועי הטרור שהוביל ואפשר ארגון הטרור חמאס במהלך סוף השבוע, ובהם השלכת רימון ומטענים, ניסיונות לפריצת הגדר, פגיעה בתשתיות ביטחונית ושריפת שטחים בשטח ישראל על ידי עפיפוני ובלוני תבערה.

דובר צה"ל מסר כי אירועי סוף השבוע הם המשך לניסיונות חוזרים ונשנים שמוביל ארגון הטרור חמאס להפוך את מרחב הגדר מעל ומתחת לקרקע לאזור לחימה, לבצע פיגועי טרור, לפגוע בתשתיות ביטחוניות ולסכן את חייהם של אזרחי ישראל וחיילי צה״ל.

"צה"ל רואה בחומרה רבה את המשך ניסיונות אלו, נחוש להמשיך ולממש את משימות ההגנה ולהבטיח ביטחון לאזרחי ישראל וערוך לממש משימה זו ככל שיידרש. ארגון הטרור חמאס הוא האחראי הבלעדי למתרחש ברצועת עזה וממנה. אם בחירתו היא להוסיף ולפעול בדרך הטרור במקום לפתור את מצוקותיהם של תושבי עזה הוא ימשיך לשלם על כך מחיר כבד שילך ויגבר כלל שיידרש", נאמר בהודעה.

כזכור, כמחצית השעה לפני צאת השבת, הופעלה אזעקת צבע אדום בישובי עוטף רצועת עזה. מערכת 'כיפת ברזל' יירטה שיגור מהרצועה, שיגור נוסף נפל ככל הנראה בשטח רצועת עזה. לא דווח על נפגעים או על נזק.

שיגור הרקטות הגיע לאחר שלפנות בוקר של יום רביעי הכריז ארגון הטרור חמאס על הפסקת אש וכאמור הופרה הערב באזעקות צבע אדום ושיגורים מהרצועה.

בימים האחרונים הזהירו ראשי מערכת הביטחון והדרג המדיני בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון אביגדור ליברמן כי במידה וחמאס יאפשר ירי נוסף לשטח ישראל, הרי שישראל תגיב בעצמה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר