תמה ההפוגה?

לילה מתוח בדרום: אזעקות, יירוטים ותקיפת 15 יעדים בעזה

לאחר שיגור הרקטות בשבת, תקף צה"ל עשרה יעדי טרור של חמאס ברצועה. בתגובה, שוגרו הלילה רקטות לעיר שדרות וליישובי העוטף, ולפנות בוקר צה"ל תקף 5 יעדים בכוח הימי של חמאס (חדשות)

תקיפה בעזה, בשבוע שעבר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

תמה ההפוגה? צה"ל תקף הלילה (ראשון) באמצעות חיל האוויר עשרה יעדי טרור, בשלושה מתחמים של החמאס, ברצועת עזה ולפנות בוקר תקף חמישה יעדי טרור במתחם צבאי השייך לכוח הימישל חמאס.

בין היתר תקף הלילה חיל האוויר שני אתרים לייצור ולאחסון אמצעי לחימה וכן מתחם צבאי, וזאת בתגובה לירי הרקטות לעבר ישראל סמוך לצאת השבת.

במקביל, במהלך הלילה הושמעו שוב ושוב אזעקות צבע אדום, בין היתר בעיר שדרות ובמועצה האזורית שער המגב. רקטה שנורתה לעבר ישראל יורטה על-ידי כיפת ברזל.

אזעקות צבע אדום נשמעו הלילה גם עוטף עזה, בלכיש, בחוף אשקלון, בשער הנגב ובשדות נגב. זוהו לפחות שלושה שיגורים מהרצועה ומערכת כיפת ברזל יירטה את חלקם.

האזעקה הראשונה הופעה בשדרות ובשער הנגב בשעה 00:38, ולאחר מכן נמסר מצה"ל כי "זוהה שיגור אחד משטח רצועת עזה לשטח ישראל. השיגור יורט על-ידי מערכת כיפת ברזל". בשעה 01:15 הופעלה האזעקה במועצה האזורית אשכול ונמסר כי יורטה רקטה מעזה. בשעה 02:44 הופעלה שוב האזעקה, הפעם בשער הנגב ובחוף אשקלון. גם במקרה זה יורטה רקטה על-ידי כיפת ברזל. האזעקה הופעלה שוב בשעה 03:14, בשער הנגב ובשדות נגב, נמסר כי זוהה שיגור אחד מהרצועה.

בתחית הלילה עדכן צה"ל על תקפית עשרת היעדים של חמאס ומסר כי "התקיפה בוצעה בתגובה לירי הרקטות ולאירועי הטרור שהוביל ואפשר ארגון הטרור חמאס במהלך סוף השבוע, ובהם השלכת רימון ומטענים, ניסיונות לפריצת הגדר, פגיעה בתשתיות ביטחונית ושריפת שטחים בשטח ישראל על ידי עפיפוני ובלוני תבערה".

עוד נמסר מצה"ל כי "אירועי סוף השבוע הם המשך לניסיונות חוזרים ונשנים שמוביל ארגון הטרור חמאס להפוך את מרחב הגדר מעל ומתחת לקרקע לאזור לחימה, לבצע פיגועי טרור, לפגוע בתשתיות ביטחוניות ולסכן את חייהם של אזרחי ישראל וחיילי צה"ל.

"צה"ל רואה בחומרה רבה את המשך ניסיונות אלו, נחוש להמשיך ולממש את משימות ההגנה ולהבטיח ביטחון לאזרחי ישראל וערוך לממש משימה זו ככל שיידרש. ארגון הטרור חמאס הוא האחראי הבלעדי למתרחש ברצועת עזה וממנה. אם בחירתו היא להוסיף ולפעול בדרך הטרור במקום לפתור את מצוקותיהם של תושבי עזה הוא ימשיך לשלם על כך מחיר כבד שילך ויגבר כלל שיידרש".

הבוקר נמסר על תקיפת חמישה יעדים של הכוח הימי של החמאס באמצעות מטוסי קרב. "מדובר בתקיפה נוספת הלילה של צה"ל כנגד מטרות טרור של ארגון הטרור חמאס, אשר נושא באחריות לכל המתרחש ברצועת עזה וממנה, ובתוך כך לתקיפות החמורות כנגד מדינת ישראל ואזרחיה", נמסר מצה"ל.

עוד נמסר כי "התקיפה בוצעה בתגובה לירי תלול מסלול שבוצע במהלך הלילה משטח רצועת עזה לעבר שטח הארץ. וכן לאירועי הטרור שהוביל ואפשר ארגון הטרור חמאס במהלך סוף השבוע. בצה"ל רואים בחומרה את פעילות הטרור של ארגון הטרור חמאס. צה"ל ימשיך לבצע את משימתו להגן על אזרחי ישראל ולפעול ככל שיידרש".

במהלך שבת קודש, כחצי שעה לפני צאת השבת, הופעלה אזעקת צבע אדום ביישובים בעוטף עזה בעקבות שני שיגורים מרצועת עזה לשטח ישראל, ובכך הופרה הרגיעה שנשמרה מאז יום רביעי לפנות בוקר.

שיגור אחד יורט על ידי מערכת כיפת ברזל והשני כפי הנראה נפל בשטח רצועת עזה. בחסדי שמים לא היו נפגעים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר