הריסת אתר הגרעין

אנשי מודיעין אמריקאים: הפיצוץ רק הצגה

מומחים אמריקאים טוענים כי הריסת אתר הגרעין של צפון קוריאה לעיני עיתונאים מהעולם היה הצגה בלבד וכי הפיצוצים היו שטחיים ולא הרסו את המנהרות שמתחת לקרקע (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
אתר הגרעין הצפון קוריאני (צילום: מתוך ynet)

הפסגה בין ארה"ב לצפון קוריאה שגורלה עדיין לא נחרץ סופית, כשכנות הכוונות של צפון קוריאה נבדקת כל העת לנוכח חוסר האמון של הקהילה הבינלאומית במשטר הקיצוני.

כעת מתברר כי לחוסר האמון יש אכן מקום של ממש. גורמי מודיעין אמריקניים מעריכים, כי פיצוץ אתר הגרעין של צפון קוריאה, מהלך שעשתה לעיני עיתונאים מהעולם, היה הצגה בלבד שנועדה לצורכי תעמולה. כך דיווחה רשת CNN. בכיר בינלאומי לבקרת נשק, שעסק בנושאים הקשורים לפיונגיאנג, אמר: "כמות האבק שהייתה שם גורמת לנו להאמין שהפיצוצים היו די שטחיים".

יצוין, כי כבר קודם לכן טענו מומחים כי האתר היה לא שמיש לאחר שחלק ממנו קרס לאחר ניסוי הגרעין האחרון שנעשה בחורף האחרון.

כעת, לדעת המומחים, המהלך, שזכה לשבחים רבים בארה"ב, מסתמן יותר ויותר כמו הצגה שערכו הצפון-קוראינים לעמיתיהם במערב. "נראה שהפיצוצים היו קטנים מדי" כדי שהמדענים יוכלו להבחין בפעילות גיאולוגית משמעותית כמו השמדת מנהרות, אמר ל-CNN גורם בינלאומי שעוסק בבקרת נשק. "העובדה שהעיתונאים צפו בפיצוץ מרחק של 500 מטרים בלבד היא סימן טוב לכך שמדובר בפיצוצים קטנים. כמות האבק גורמת לנו להאמין שהם היו די שטחיים".

גורמי מודיעין אמריקניים אמרו, כי הפיצוץ לא הוציא את האתר מכלל שימוש ויועד בעיקר לצורכי תעמולה. ניתוח ראשוני של פיצוץ אתר הגרעין הראה שהפיצוצים לא היו חזקים מספיק כדי להרוס את המנהרות, אמר גורם אמריקני ל-CNN. הניתוח בוסס על חיישנים סיסמיים שחישבו את הכוח של הפיצוץ בזמן אמת.

גורמים רשמיים בארצות הברית אמרו לרשת החדשות האמריקאית כי התמונות שמראות את אנשי צפון קוריאה מסירים את הציוד הטכני מהאתר שהופצץ, מעידות שהם שומרים על הציוד לשימוש חוזר פוטנציאלי.

בתוך כך, שר ההגנה האמריקני ג'יימס מאטיס אמר הלילה כי הסנקציות על פיונגיאנג לא יוסרו לפני שהיא תוכיח שביצעה צעדים בלתי הפיכים לפירוק מנשק גרעיני. בפתח פגישה עם נציגים מדרום קוריאה ויפן אמר מאטיס: "אנחנו נמשיך ליישם את כל החלטות מועצת הביטחון בנוגע לצפון קוריאה. צפון קוריאה תקבל הקלות רק אם תראה שעשתה צעדים מאומתים ובלתי הפיכים בפירוק הנשק הגרעיני".

כזכור, הודיע טראמפ לצפון קוריאנים כי לנוכח האיומים והשפה הבוטה שלהם תבוטל הפסקה שיועדה ל-12 ביוני, אך הצפון קוריאנים הביעו מיד חרטה על הדברים וביקשו לקיים את הפסגה בכל זאת והימים הקרובים ייקבעו את גורלה של הפסגה המשותפת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר