קרב נגד ההתבוללות

דרעי מכריז: "מתנגד להמלצות הגיור, לא אגיש את החוק"

יו"ר ש"ס אריה דרעי יוצא לקרב נגד המלצות הגיור של השר לשעבר משה ניסים ומכריז: "המוסמך היחידי להגיש הצעת חוק בנושא הגיור הוא שר הפנים, וברור לגמרי שלא אגיש הצעה זו" (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
השר אריה דרעי (צילום: Flash90)

יו"ר ש"ס ושר הפנים אריה דרעי יוצא לקרב ומכריז: אני בעל הסמכות להגיש את חוק הגיור, לא אגיש את חוק הגיור של השר לשעבר משה ניסים.

הבוקר (ראשון) הגיש השר לשעבר משה ניסים את המלצות חוק הגיור, המלצות אליהם מתנגדים הרבנים ובראשם נשיא בית הדין הגדול הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף.

דרעי הודיע הבוקר כי אין בכוונתו להגיש את הצעת החוק עליה המליץ השר לשעבר משה ניסים, המלצות המאפשרות לרפורמים לגייר על פי חוק: "אני מתנגד באופן חד משמעי להמלצות אלו ואדאג שלא יעלו אפילו לדיון. המוסמך היחידי על פי תקנות הממשלה להגיש הצעת חוק בנושא הגיור הוא שר הפנים, וברור לגמרי שלא אגיש הצעה זו".

דרעי הוסיף: "אני דורש לחזור מיידית להצעת החוק בנושא שהפצתי ואושרה בממשלה, שעיקרה - רק גיור ממלכתי של הרבנות הראשית יוכר בישראל. דרישה זו אעלה היום בישיבת ראשי המפלגות".

השר אריה דרעי מתייחס לסערת הגיור בראיון ל"כיכר השבת"

גם יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני פרסם תגובה להמלצות הגיור, בה נאמר: "היהדות היא לא דת מיסיונרית. להיכנס לעם ישראל יש קושי, ויש דרך, על פיה ניתן להיכנס. הניסיונות לפרק את המסגרת הזאת דרך חוקים, ועדות או תקנות לא יקרו, אנו לא נסכים להם בשום אופן. הסטטוס קוו צריך להישמר, נושא הגיור מלווה אותנו מאז היותנו לעם, זה לא נושא חרדי אלא נוגע ליסודו של העם, ולא נאפשר כל שינוי בנושא הזה. לא תהיה הפרה של הסטטוס קוו".

כפי שדווח ב"כיכר השבת", נשיא בית הדין הגדול, הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף, כינס הבוקר את רבני הציונות הדתית לדיון חירום בנושא המלצות הגיור של השר לשעבר משה ניסים. בפגישה משתתף נשיא מועצת הרבנות הראשית, הרב הראשי, הגאון רבי דוד לאו.

הראשון לציון אמר בפתח הישיבה: "אני מבקש מכל רבני ישראל, מכל החוגים, צריכים לעמוד על המשמר, יש פה הכרה בגיורים לא על פי ההלכה, יש פה הכרה בגיורים רפורמים, יש פה פרצה חמורה מאוד. אני מבקש מכל הרבנים לחתום ולהצטרף למחאה הזאת ושהחוק הזה ייקבר, החוק הזה לא ראוי שיעלה".

הגר"ד לאו אמר במהלך הישיבה כי "מדובר פה בפגיעה בכרם ישראל. מדובר פה באשליה של העם, כאילו יש פה פתרון. זה פתח להתבוללות! זה פתח להביא את חורבן היהדות המתקיים לעולם לארץ ישראל".

במהלך הישיבה הוחלט להחתים עשרות רבנים נגד מתווה הגיור של השר לשעבר ניסים. בנוסח המכתב, שהגיע לידי "כיכר השבת", נכתב: "אנו, רבני ישראל, רואים בדאגה את הסכנה לאחדותו של העם היהודי כתוצאה מההצעות לרפורמה בגיור הכוללות בתוכן הפקעת הגיור מהרבנות הראשית והכרה בגיורים רפורמיים וקונסרבטיביים".

עוד נכתב כי "אנו, כרבני ישראל, דורשים להכיר רק בגיור הנעשה על ידי הרבנות הראשית ובסמכותה".

הרבנים פנו לנתניהו: "אנו פונים לראש הממשלה לדחות על הסף את דו"ח ועדת ניסים ולתקן אופן מיידי תיקוני חקיקה שיעצרו את ניסיונות הבג"צ להכרה בגיורים פרטיים וגיורים רפורמיים".

הרבנים הוסיפו וקראו לאישי הציבור: "אנו מבקשים מכל חברי הכנסת ומכל השרים לעשות כל שביכולתם על מנת לעצור את הרפורמה בגיור שעלולה לגרום להתבוללות, להתפוררות ולפילוג העם היהודי".

כזכור, בשבוע שעבר, נחשף לראשונה ב"כיכר השבת" וב"קול חי", חוק הגיור אותו ממליץ השר לשעבר משה ניסים, חוק שגדוש בבעיות מבחינה הלכתית, עד כדי חשש להתבוללות - כפי שטוענים דייני הגיור.

סעיפים מרכזיים המהווים סכנה ליהדות

במפלגות החרדיות והעסקנים הבכירים סימנו בהצעת החוק את הסעיפים המרכזיים שלדבריהם מהווים סכנה של ממש ליהדות.

• הגדרת "קהילות יהודיות מוכרות" - "אשר משתייכת לאחד הזרמים המוכרים באוכלוסייה", קרי - יוכר גיור רפורמי או קונסרביטבי שנערך בחו"ל.

חשיפת "כיכר השבת", בשבוע שעבר

• בתפקידי רשות הגיור שתוקם יקבע כי רישום לגיור יבוצע ברשות הגיור ולא ברבנות המקומית. לא רק אזרחים יוכלו להתגייר אלא גם נתינים זרים. ראש הרשות ימונה על ידי ראש הממשלה בהתייעצות ואל בהסכמת נשיא בית הדין, התייעצות שלא מחייבת את רוה"מ.

• הוועדה למינוי דייני גיור תמנה 11 חברים. כאשר רק שני הרבנים הראשיים יהיו בוודאות אורתודוקסים. כמו כן, הוועדה תוכל להתכנס רק עם שבעה חברים, כך שהוועדה טכנית יכולה להתכנס ללא הרבנים הראשיים. כמו כן, יהיו בוועדה שני נציגים שיתנו "מענה וייצוג" לכל הזרמים ביהדות, קרי - רפורמים.

• דייני גיור יוכלו להיות גם דיינים בני 35 שלמדו ועברו בחינה בנושא גיור ומילה ולא דיינות. כל רב עיר יוכל לגייר, גם אם אינו דיין ולמרות שלא עבר את הבחינות המתאימות. כל ראש ישיבה "שהוא תלמיד חכם מובהק בנושא הגיור" יוכל לגייר.

• הגיור יהיה על פי דין תורה - אך לא נקבע מי מי קובע מה הוא דין תורה. כמו כן, אין קביעה שהסמכות היא בידי הרבנות הראשית.

• "גיור שנערך על ידי קהילת יהודית מוכרת בחוץ לארץ יהיה מוכר לצורך חוק השבות", קרי - גיורים רפורמים בחו"ל יוכרו בחוק השבות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר