דרישת ליצמן

מחנה יהודה: התשובה המתחמקת של משה ליאון

המועמד לראשות העיר י-ם משה ליאון מתחמק לענות לשאלה האם יסגור את הברים ב'מחנה יהודה', דרישת ליצמן כתנאי לתמיכת גור: "לא מאמין בפוליטיקה של מלחמות" (חדשות, מקומי)

אבי רבינא | כיכר השבת |
משה ליאון בכניסה לשכונת מאה שערים, היום (צילום: חיים גולדברג)

בעוד המועמדים לראשות העיר ירושלים נדרשו לשאלה הנפיצה האם ייסגרו את מתחם הבילויים בשוק מחנה יהודה כפי שדורש סגן השר יעקב ליצמן, כתנאי לתמיכת חסידי גור במועמד לראשות העיר, הרי שהמועמד משה ליאון שמבקש את תמיכת החרדים סירב לבקשת 'כיכר השבת' לענות תשובה ישירה וברורה לשאלה הפשוטה, בעוד מתחריו המועמדים ענו תשובות כנות וברורות.

ביום שישי פרסום עיתון 'המודיע' כי סגן שר הבריאות יעקב ליצמן מציב תנאים למועמדים לראשות העיר, בעוד השמועות רוחשות שהבטיח את תמיכתו לאחד המועמדים הקיימים, הרי שעל פי הפרסום ב'המודיע' סגן שר הבריאות קורא למנוע את הפריצות וחיי הלילה בשוק מחנה יהודה בתנאי לתמיכת גור במועמד.

המועמד משה ליאון מבקש את תמיכת החרדים, ובהמשך אף סביר להניח כי ירצה את תמיכת גור והפטרון הפוליטי שלה יעקב ליצמן. אך בתגובה לדרישת ליצמן בחר ליאון להגיב בתשובה מתחמקת: "שוק מחנה יהודה הוא עוגן תרבותי ירושלמי ומקור פרנסה עבור אלפי משפחות והעיר", אמר ליאון.

"יחד עם זאת, התלונות הרבות של תושבי האזור הסמוך לשוק, בנוגע למפגעי רעש ותברואה, מוכרות לי היטב, ובכוונתי להתגייס על מנת לפתור אותן בהקדם". הגיב המועמד לראשות העיר.

לדבריו: "אינני מאמין בפוליטיקה של מלחמות וחרמות, אלא במנהיגות המושתתת על הידברות והקשבה לכלל המגזרים. הסטטוס קוו יישמר".

לעומתו, המועמד לראשות העיר ירושלים, השר זאב אלקין הודיע הבוקר בכניסה לישיבת הממשלה במענה לשאלת עיתונאים כי יתנגד לדרישתו של סגן השר יעקב ליצמן לסגור את הברים בשוק מחנה יהודה בתמורה לתמיכה חרדית במועמדותו.

המועמד לראשות העיר עופר ברקוביץ', יו"ר תנועת "התעוררות", בחר לענות תשובה מפורשת: "אני מבטיח לציבור הירושלמי, כאשר אהיה ראש העיר, השוק יישאר בדיוק כמו שהוא היום, משלב בין תרבות, תיירות, מסחר וחיי לילה. השוק חווה התעוררות אדירה, הוא פנינה ירושלמית מדהימה, אין בשוק הוללות - יש בו את כל מה שירושלים צריכה להיות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר