"טוב יותר"

כוח האמבולנסים לפינוי רפואי בישראל מוכפל

היום השיקו ארגון איחוד הצלה ואיחוד האמבולנסים בישראל שחברו יחדיו את תוכנית "600+600" במסגרתה יוזנקו גם האמבולנסים הפרטיים לתת מענה לאזרחים הזקוקים לטיפול רפואי (בריאות)

כוח האמבולנסים מוכפל. (צילום: דוברות איחוד הצלה)

איחוד הצלה ואיחוד האמבולנסים בישראל חברו יחד במטרה להכפיל את כוח הפינוי הרפואי בישראל. המשמעות המידית לאזרח היא קבלת טיפול ופינוי באופן גם מצוותי חברות האמבולנס הפרטיות נוסף על מערך האמבולנסים של מד"א. במסיבת עיתונאים שהתקיימה היום בתל-אביב השיקו שני הארגונים את תוכנית 600+600 שמטרתה להכפיל את כוח הפינוי הרפואי הדחוף בישראל. איחוד הצלה, גוף ההתנדבות המוביל בישראל וארגון רפואת החירום השני בגודלו בארץ, חבר לאיחוד האמבולנסים בישראל אשר מייצג את חברות האמבולנס הפרטיות שיחד מחזיקות יחד בצי של 600 אמבולנסים וניידות טיפול נמרץ.

"במשך שנים היינו עדים למקרים בהם לא היו אמבולנסים פנויים של מד"א כדי לתת מענה מהיר לחולה או פצוע. באותו הזמן עמדו אמבולנסים פרטיים קרוב לאותם אזרחים שהיו זקוקים לעזרה, אך צוותי האמבולנסים כלל לא היו מודעים לכך", אמר מנכ"ל איחוד הצלה משה טייטלבוים. הוא מוסיף כי "בסוף אפריל 2017 נחנק למוות ילד בן 3 מחול שבלע בגן בקרית גת. לאמבולנס מד"א לקח חצי שעה להגיע למקום. אך סמוך לגן עמדה בכל הזמן הזה, ניידת טיפול נמרץ של חברת אמבולנס פרטית, שהצוות שלה לא היה מודע כלל שיש ילד נחנק במרחק 3 דקות נסיעה. אם הצוות המקצועי היה מיודע, הם היו יכולים להגיע בתוך זמן קצר מאוד ולהעניק עזרה רפואית לילד שנחנק ואולי להציל את חייו".

לדברי טייטלבוים, "התוכנית שהשקנו היום נועדה להפסיק את המצב המגוחך הזה. עומדים אמבולנסים שיכולים להציל חיים ולא מודעים לכך שיש אנשים חולים, פצועים, גוססים במרחק של מספר מטרים מהם. זה לא הגיוני בשום צורה ואופן. לכן, המטרה הראשונה שלנו היא ליידע את הצוותים הרפואיים של 600 האמבולנסים הפרטיים על אזרחים הזקוקים לעזרה ולהזניק אותם ברגע האמת דרך מוקד 1221 של איחוד הצלה".

מנכ"ל איחוד האמבולנסים בישראל, אפי פלדמן, מוסיף כי "30% מהאמבולנסים הפרטיים כבר הוזנו למערכת הטכנולוגית המתקדמת של איחוד הצלה שתראה בזמן אמת היכן נמצא כל אחד מהאמבולנסים". פלדמן מוסיף כי "התוכנית 600+600 תיתן גם מענה לקשת האיומים הרחבה על ישראל כך שבעת מלחמה רחבת היקף מערך האמבולנסים הפרטיים יהיה מכפיל כוח למערך האמבולנסים של מד"א ויסייעו במקרים של אירועים עם אלפי נפגעים".

מטרה נוספת של התוכנית היא לצמצם את התופעה שאזרחים נמנעים מלהזמין אמבולנס בגלל תעריפי השירותים הגבוהים. "אנחנו נפעיל מוקד שינגיש את השירותים המוזלים של האמבולנסים הפרטיים בישראל לאזרח במספר טלפון אחד, 8170*", מסביר פלדמן. "זהו מספר שמיועד לתת מענה לפניות שאינן פניות חירום ובו יוכלו האזרחים להזמין שירותים מוזלים כמו העברות רפואיות, החזרות מבית החולים הביתה, פינוי נפטרים ושירותים נוספים. העלויות הממוצעות של חברות האמבולנס הפרטיות יהיו זולות ויקלו על האזרח. המחירון המומלץ מגובש בימים אלו ויתפרסם בתוך זמן קצר".

פלדמן מדגיש כי "במשך שנים לא היה קיים גוף שייצג את חברות האמבולנס הפרטיות ואת האנשים שמתפרנסים בענף הזה. למרות שמדובר בחברות שעוסקות באותו התחום, קיים אי שוויון בין האמבולנסים הפרטיים למד"א. עכשיו אנו פועלים לפתור גם את הבעיה הזאת. החברות הפרטיות שחברות באיחוד האמבולנסים בישראל שותפות בארגון גג שמייצג אותן מול משרד הבריאות, קופות החולים ובכל נושא רגולטורי שיאפשר להן לעבוד טוב יותר שינוי שמטיב גם עם העוסקים בענף וגם עם האזרחים".

תמונות: דוברות איחוד הצלה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר