מסכם את תפקידו

ראש השירות הלאומי: "יש לנו הרבה מה ללמוד מהחרדים"

ראש רשות השירות הלאומי-אזרחי שר שלום ג'רבי מסכם בראיון פרישה את תפקידו הרגיש, מדבר על מצלמות האבטחה שנאלץ להתקין בגלל איומי קיצונים - ומפרגן למידת הנתינה החרדית (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Zuzana Janku/Flash 90)

שר שלום ג'רבי, ראש רשות השירות הלאומי-אזרחי המסיים בקרוב את תפקידו, מתאר בראיון פרישה את שחווה מהמגזר החרדי ואת דעתו עליו.

לדבריו, בראיון לעיתון גלובס בסוף השבוע האחרון, "אני מאויים על ידי גורמים במגזר החרדי. יש לי מצלמות סביב הבית ולחצן מצוקה. זה מגזר מאוד מורכב שהקיצונים בו הורסים את המגזר. אני חייב להגיד שכשהתחלתי את התפקיד מאוד לא אהבתי את המגזר החרדי, חשבתי שהוא פרזיט ומשתמט, אבל למדתי להכיר מגזר מיוחד במינו, יש לנו הרבה מה ללמוד מהנתינה בו".

על המתנדבים החרדים, שכידוע פועלים על פי חוק שונה מאלו של שאר מתנדבי השירות הלאומי בכך שהם בני 21 ומעלה, אומר ג'רבי: "מבחינתם הצבא הוא מוקצה מבחינת מיאוס. הם באים אלינו כי בשבילם לשים מדים יותר מדי. יש תופעות קשות מאוד, שהוציאו ילדים של מתנדבים מבתי הספר ומהגנים, או רכז שהפגינו מחוץ לחתונה של בתו".

"הגידול במספר החרדים המתנדבים נובע מכך שהם מבינים שהם לא יכולים לחיות יותר עם הסכומים הזעומים שהם מקבלים", הוא אומר. "בחלק מהמקומות שהם משרתים, הם יכולים להשתלב בעבודה בעתיד, כמו מכבי אש למשל".

שר שלום ג'רבי (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

באשר לפרטי התחקיר שפורסם בעיתון 'ידיעות אחרונות' לפני כחודשיים, שחשף עדויות לפיהן חלק ממתנדבי השירות האזרחי של החרדים עושים עבודה חלקית אם בכלל - בעקבותיו הוקמה בשירות הלאומי ועדה מיוחדת - אומר ג'רבי: "צריך להודות - משקרים אותנו, בכל המגזרים, לא רק בחרדים. אם זה בהיקפים גבוהים? אני מעריך שלא".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר