סערה ברוסיה

טייס נעלם באפגניסטן ונמצא לאחר 30 שנה

טייס רוסי שמטוסו הופל באפגניסטן לפני 30 שנה ונחשב כמת נמצא לפתע בחיים ככל הנראה דווקא בפקיסטן. על פי הדיווחים הטייס מעוניין לשוב לביתו ולבתו (חדשות בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
טייס רוסי, אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

מטוסו של הטייס הרוסי הופל לפני 30 שנה באפגניסטן במלחמה שניהלו הסובייטים. הוא נחשב למת ובאופן מפתיע הוא אותר חי ואפילו רוצה לחזור הביתה לבתו אותה עזב כשהיה תינוקת. כך דיווחו בסוף השבוע ארגונים המייצגים לוחמים סובייטים לשעבר. הדיווח יוצא הדופן הובא בסוכנות הידיעות הרוסית "ריה נובוסטי", ועיתונים ברחבי העולם פרסמו אותו אף הם.

של החייל שנעדר שנים רבות כל כך, אסור לפרסום בינתיים, אך נמסר כי הוא כבר מעל גיל 60 וכי הוא כנראה אותר דווקא בפקיסטן שם החזיקה אפגניסטן מחנות לשבויי מלחמה.

במהלך המלחמה, שנמשכה מ-1979 עד 1989, הופלו באפגניסטן 125 מטוסים סובייטיים. כשברית המועצות נסוגה מאפגניסטן ב-1989 הוגדרו 300 מחייליה שנשלחו לשם נעדרים. מאז אותרו כ-30 מהם ורובם חזרו לבתיהם.

הסקרנות הרבה ברוסיה סביב הסיפור הביאה את כלי התקשורת לנסות ולאתר את זהותו של הטייס האבוד. העיתון הכלכלי "קומרסנט" דיווח כי יש רק טייס סובייטי אחד שמטוסו הופל ב-1987, ושמו סרגיי פנטליוק, תושב אזור רוסטוב שבדרום רוסיה. הוא נעלם עם מטוסו אחרי שהמריא משדה תעופה בבגרם שמצפון לקבול, כיום שדה תעופה אמריקני. יושב הראש של ארגון וטרנים מקומי אמר כי אמו ואחותו של פנטליוק עודן בחיים.

העיתון "קומסומולסקיה פראבדה" דיווח, כי הצליח אף לאתר את בתו בת ה-31 של פנטליוק. היא נולדה חודשים אחדים לפני שהוא הוכרז נעדר.

חבר הפרלמנט הרוסי פרנץ קלינצ'ביץ' אמר לסוכנות הידיעות "ריה נובוסטי" כי המקרה הזה רחוק מלהיות היחיד מסוגו. לדבריו הוא עצמו נפגש עם חייל סובייטי לשעבר כשביקר באפגניסטן לפני כמה שנים, והחייל סירב למסור לו את שמו ודיבר רק רוסית רצוצה. קלינצ'ביץ' מעיד כי החייל אמר לו שמאוחר מדי עבורו לשוב הביתה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר