הזכאות למלגת טלדור נשללה

מקומם: "משרד החינוך תפר קריטריונים שמפלים חרדים"

י.ש. הוא סטודנט חרדי, אב ל-2, ואח לשבעה - מתוכם שניים עם 100 אחוזי נכות. הזכאות שלו למלגה אמורה היתה להיות מובטחת, אך היא לא אושרה • "מדובר באבסורד של ממש", הוא כועס (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
הדיון בוועדה, הבוקר (צילום: באדיבות המצלם)

יו"ר ועדת החינוך של הכנסת ח"כ יעקב מרגי כינס הבוקר (שני) את הוועדה לבקשת ח"כ מיכאל מלכיאלי לדון בדחיפות במלגת 'טלדור', בנוכחות כלל הגורמים המוסמכים.

מלגת 'טלדור' הינה מלגה לסטודנטים וסטודנטיות מטעם משרד החינוך, כשהתקציב הכולל שהוקצה עבור כך הינו כ -123 מיליון שקלים.

בימים האחרונים הוזנו תשובות בדבר זכאות או אי זכאות למלגה, וכפי שדווח הגיעו פניות רבות לפיהן סטודנטים חרדים שלכאורה עומדים בזכאות למלגה, קיבלו במקרה הטוב רק זכאות להלוואה או שנדחתה בקשתם לחלוטין.

ח"כ מלכיאלי פתח את הדיון ואמר, כי "נעשתה מלאכת מחשבת לתפור קריטריונים שמפלים את הציבור החרדי. זו לא הפעם הראשונה: כך בעניין ההפרדה, כך בעניין המלגות וכך בעניין ההשמה בשירות הציבורי ובכלל".

ח"כ ינון אזולאי הגיב, כי "'בפיהם דיברו שלום ובליבם מלחמה'. מחד מדברים על שילוב הציבור החרדי, ומאידך עושים ככל האפשר לסכל השתלבותם".

חלק מהדיון בשערוריית האפליה (באדיבות המצלם)

במהלך הדיון עלתה תמונה שערורייתית, לפיה הקריטריונים הנוכחיים מפלים באופן ברור חרדים, ואינם תואמים את החלטות הממשלה ותוכנית החומש במל"ג (המועצה להשכלה גבוהה) לשילוב חרדים באקדמיה.

בהתייחסות לאי פרסום הקריטריונים כנדרש, כמו גם לאי יכולת להגיש ערעור מושכל (המשווה לקריטריונים), טענו במשרד החינוך כי הדברים לא מפורסמים כדי שסטודנטים לא ישקרו. בתגובה כעסו חברי הכנסת על הכתמת ציבורים שלמים, וביקשו שיחויבו בתצהיר ויעלו בקשות באופן מדגמי.

במהלך הדיון דיברו סטודנטים חרדים והציגו מקרים קשים שנענו בסירוב מוחלט לבקשתם למלגה. י.ש, סטודנט עם שבעה אחים, מתוכם שניים עם 100 אחוזי נכות, אב לשני ילדים, התלונן על כך שזו השנה השנייה שהושב בשלילה: "מדובר באבסורד של ממש".

אילוסטרציה (צילום: מתוך ynet, המכללה החרדית י-ם)

בסיום הדיון קבע היו"ר ח"כ מרגי כי הקריטריונים מהווים אפליה ברורה ומדירים את הציבור החרדי מקבלת המלגה. עוד הורה מרגי למשרד החינוך ולמל"ג, להמציא תוך 21 יום נתונים על חלוקת מלגות לפי מוסדות לשנים 2015 - 2017. עוד אמר מרגי, כי לא יתכן שתקציב בסך 1.2 מיליארד ש"ח יחולק לאוניברסיטאות ומכללות מתוקצבות בלבד ללא מנגנון פיקוח ובקרה.

לסיום, הוסיף, ועדת החינוך תתכנס בעוד חודש לדיון במעמד יו"ר הות"ת (הוועדה לתכנון ולתקצוב) ומנכ"ל משרד החינוך, כדי לדון בהתקדמות.

ממשרד החינוך נמסר בתגובה, כי הערעורים יפתחו מחדש באופן רוחבי לרשות הסטודנטים. כמו כן, ייבדק ערעור ערעור ונסיבותיו, כשעד לבירור הדברים לא ייעשה שימוש בכספי המלגות.

מלכיאלי בדיון, היום (באדיבות המצלם)
הקריטריונים הרשמיים לזכאות ב'מלגת טלדור'

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר