מלמד על הבאות?

קים הדיח את בכירי הצבא לקראת הפגישה עם טראמפ

כשבוע לפני הפסגה ההיסטורית עם טראמפ הדיח רודן צפון קוריאה את ראשי הצבא, במהלך שלפי הפרשנים נועד לדכא את ההתנגדות הפנימית לתוכנית שלום עם המערב (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

הרודן הצפון קוריאני, קים ג'ונג און, הדיח את שלושת המפקדים הבכירים בצבאו, כשבוע לפני מפגש הפסגה ההיסטורי עם דונלד טראמפ שייערך בסינגפור לאחר שכבר בוטל והוחזר לתחנוניהם של הצפון קוריאנים.

הדיווח פורסם בסוכנות הידיעות הדרום קוריאנית "יונהאפ". המניע הרשמי לא פורסם, אך הפרשנים מעריכים שהזעזוע בצמרת הצבאית נועד לבצר את שלטונו של הרודן אפילו עוד יותר, בתקופה קריטית ליחסים הבינלאומיים של המדינה המבודדת בעולם.

הצבא הצפון קוריאני הוא אחד הצבאות הגדולים בעולם והשפעתו במדינה המבודדת גדולה מאד. הצבא מונה מעל למיליון ומאה אלף חיילים ועל פי החישובים נחשב לצבא הסדיר הרביעי בגודלו בעולם. זאת לצד כ-1.7 מיליון חיילים נוספים במילואים.

התקשורת הממלכתית הצפון קוריאנית דיווחה, שקים סו גיל, שנחשב ל"גורם מתון", החליף את קים ג'ונג גאק כראש הלשכה המדינית של הצבא. לפי דיווחים דרום קוריאניים, שני הבכירים האחרים שהודחו הם שר הצבא פאק יונג סיק והרמטכ"ל רי מיונג סו. הם הוחלפו על ידי נו קוואנג צ'ול ורי יונג גיל.

כזכור, ב-12 ביוני בסינגפור תתקיים פגישה ראשונה מסוגה בין מנהיג צפון קוריאני לנשיא אמריקני מכהן. גורמים אמריקנים מאמינים שבצמרת של קים יש מחלוקת על השינוי בגישה שלו כלפי וושינגטון והוא רוצה לחסל כל התנגדות לתכנית שלום כולל כזאת שתפחית משמעותית את גודל הצבא וכוחו.

לצבא הצפון קוריאני השפעה גדולה על השלטון בפיונגיאנג. מאז שקים עלה לשלטון ב-2011 הוא ביצע כמה טיהורים בשורות הצבא כדי לבצר את שלטונו, והעניש את כל מי שחשב שאולי חותר תחתיו. ב-2013 הוא הוציא להורג אפילו את דודו, ג'אנג סונג תאק, שנחשב לאיש מספר 2 במדינה המבודדת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר