פרסום ראשון

חוק הגיוס: לצד ההמלצות - משרד הביטחון יגיש הצעת חוק

במפלגות החרדיות מרוצים מכוונתם של חברי הוועדה במשרד הביטחון לצרף להמלצותיהם בענין גיוס תלמידי ישיבות, חוק תואם. בנוסף, הן לא מתכוונות להסכים ל"סנקציות כלכליות פרטיות" (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
בחורי ישיבה. אילוסטרציה (צילום: נתי שוחט - פלאש 90)

פרסום ראשון: הוועדה שהקים שר הביטחון אביגדור ליברמן במשרד הביטחון לנושא חוק הגיוס, לא תסתפק בהמלצות בלבד, אלא תגיש בצמוד להן הצעת חוק אותה יבקשו להעביר במליאת הכנסת.

ל"כיכר השבת" נודע, כי בימים אלו מסיימים חברי הוועדה המדוברת את עבודתם, והם החליטו כי מלבד המלצות כלליות הם יגישו המלצות לנוסח הצעת חוק מטעם משרד הביטחון

גורם חרדי בכיר המעורה בנושא אמר ל"כיכר השבת": "מדובר ביתרון, בפרט מול העתירות לבג"ץ, שכן במידה ואכן - כפי שנראה - נוכל להסתדר עם המלצות משרד הביטחון, הרי שהכנסת תחוקק חוק מקצועי של מערכת הביטחון, ולא חוק פוליטי, כך שבג"ץ יתקשה לפסול אותו".

עם זאת יצוין, כי גם במידה והצעת החוק תהיה מקובלת על החרדים, לאחר אישורה בקריאה ראשונה במליאה היא צפויה לעבור שינויים רבים בוועדת חוץ וביטחון שתדון בה.

הגורם החרדי מוסיף ואומר ל"כיכר השבת", כי "עדיין ישנו לחץ זמן מטורף להעביר את החוק בקריאה שניה ושלישית במושב הקיץ הנוכחי, שכן ישנה 'חובת הפצה' של 21 יום, כבכל חוק, כך שנותרו לנו שבועות בודדים לסיום כל ההליך. הדבר קשה אבל אפשרי".

ליברמן מתייחס לחוק הגיוס, בישיבת סיעתו היום (צילום: 'ישראל ביתנו' בפייסבוק. תמונה ראשית, Miriam Alster/Flash90)

כמו כן, בכנסת מעריכים, כי העובדה שמשרד הביטחון יגיש הצעת חוק משלו תחסוך עבודה רבה בניסיון להגיע להסכמות בין מפלגות הקואליציה, מאחר והמשרד בונה מסגרת ש"בתוכה נצטרך לפעול", כדברי אחד הגורמים הבקיאים בסוגיה.

עוד נודע ל"כיכר השבת", כי המפלגות החרדיות צפויות להתנגד לסנקציות כלכליות פרטיות, שיוטלו על ישיבה מסוימת, והן ידרשו להסתפק בסנקציות כלכליות כלליות, שעם זה יהיה יותר קל לחיות.

בתוך כך, סגן שר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן (יהדות התורה) זכה היום לגיבוי מצד חבריו לסיעות החרדיות בדרישה כי כל שלבי אישור החוק יושלמו עד סוף מושב הקיץ.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר