פגישה בברלין

מרקל: נפעל דיפלומטית נגד התבססות איראן בסוריה

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל אמרה כי גרמניה תפעל כנגד ההתבססות האיראנית בסוריה במישור הדיפלומטי. נתניהו: "סנקציות כלכליות ישברו לאיראן את הכספומט" (פוליטי, מדיני)

ריבה רפפורט | כיכר השבת |
מרקל ונתניהו. היום (צילום: Haim Zach/GPO)

במסיבת עיתונאים שערכה היום (שני) בברלין יחד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, אמרה קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל כי "ההשפעה האיזורית של איראן מדאיגה".

מסיבת העיתונאים של השניים נערכה לאחר פגישה שקיימו ובה דנו בסוגיית איראן. במהלך הפגישה, מרקל התייחסה להתבססות האיראנית בגבולות סוריה, לתכנית הגרעין שלה ולמצב בעזה.

נתניהו המשיך בקו התקיף נגד איראן ואמר כי היא מנסה להשיג נשק גרעיני. "העברנו לגרמניה מידע שהשגנו מארכיון הגרעין האיראני. חשוב שהסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית תפתח בחקירה נגד איראן לאור המידע החדש הזה. לא נאפשר לאיראן להשיג נשק גרעיני".

נתניהו הוסיף כי איראן מנסה להעצים את הכוח הצבאי שלה, ולכן מבססת את כוחותיה בסוריה. "הם בחצר האחורית של ישראל כדי לתקוף אותנו, אנחנו לא נקבל זאת". נתניהו המשיך: "נוכחות צבאית איראנית בסוריה כוללת מיליציות שיעיות עם מפקדים איראנים".

"סנקציות כלכליות על איראן ישברו להם את הכספומט שמאפשר להם לממן את פעילות הטרור שלהם" אמר נתניהו. "איראן צריכה לעזוב את סוריה - את כל סוריה".

מרקל הביעה התנגדות להתבטאויות של בכירים איראנים, ואמרה כי יש לפעול למען ביטחונה של ישראל: "אנו מחוייבים לביטחון ישראל. אנו לא רוצים שלאיראן יהיה נשק גרעיני, המחלוקת היא כיצד משיגים זאת. אנחנו חושבים שהסכם הגרעין הוא הפיתרון לבעיה הזאת. יש לנו יותר שקיפות עם הסכם הגרעין ואנחנו רוצים לשמר אותו".

מרקל התייחסה גם לסכסוך הישראלי-פלסטיני וציינה כי גרמניה תומכת בפתרון של שתי מדינות לשני עמים. "למרות המצב הסבוך והיעדר תהליך השלום" אמרה מרקל, "דיברנו על פרויקטים שגרמניה תוכל לתמוך בהם בעזה".

נתניהו הזכיר בפגישה את נושא נאומו של מנהיגה העליון של איראן, האייתוללה חמינאי, לרגל 29 שנים למות מנהיג המהפכה האיסלאמית באיראן חומייני, בו אמר כי "ההתפתחות במישור הגרעין מהווה גאווה למדע באיראן. האויב מנסים ללחוץ עלינו כלכלית כדי לנסות להשתלט על המדינה שלנו, אבל הלחץ הזה לא יצליח".

"הכוח של איראן בתחום הטילים ממלא תפקיד בביטחון המדינה. הטילים של האויב היו מכסים את כל הערים באיראן ולא הייתה לנו כל יכולת להגיב", אמר חמינאי. "האויב יודע היום כי אם הוא יתקוף את איראן הוא יקבל בחזרה עשרה טילים על כל טיל".

לגבי המצב בעזה אמר חמינאי: "איראן עומדת לצד כל המדוכאים בפלסטין ותומכת במדינות החברות בציר ההתנגדות כמו סוריה". לצעירים הערבים אמר חמינאי: "אני אומר לכם שאי נקיטת עמדה נחרצת נגד האויב הציוני הפכה חלק מהממשלות הערביות לאויבים של עמיהם. אתם הצעירים נושאים באחריות לבטל את המשוואה הזו. אני קורא לכם לבנות את האישיות שלכם - העתיד יהיה שלכם אם אתם אלה שתבנו אותו היום. אל תיכנעו להגמוניה של הכופרים. יום השישי הזה הוא יום ירושלים, בו אנחנו מגנים על העם הפלסטיני הלוחם והקורבן. אני קורא לכם לעמוד איתן ושיהיה לכם בהצלחה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר