החרדים נעדרו

נציג 'הפלג' בכנסת: "המשטרה - פשע מאורגן"

חברי הכנסת החרדים אמנם נעדרו מדיון בשדולה נגד אלימות משטרתית, אולם נציג של "הפלג הירושלמי" דווקא כן השתתף בה, ומתח ביקורת על המשטרה ועל הנציגות החרדית (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
מנקס בוועדה (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90. וידאו: משה בלוי)

אברהם מנקס, דובר "הוועדה להצלת עולם התורה" של הפלג הירושלמי, היה גם הוא בין המשתתפים בדיון של השדולה נגד אלימות המשטרה, וביקש להאריך את זמן הדיבור שהוקצה לו, מכיוון ש"יש 12 נציגים חרדים במשכן הכנסת שהיו אמורים לשבת פה, והם לא יושבים פה, כך שנציגות אין לנו פה, לכן זכות הדיבור צריכה להיות בהתאם". בהמשך הוא עקץ שוב את חברי הכנסת החרדים ואמר "אולי הם כבר לא חרדים, או שהם חרדים לדברים אחרים.."

"אני אומר זאת בוודאות כאחד שנעצר בעצמו ושהשתתף בעשרות הפגנות בשנים האחרונות; כל עוד מדובר בהפגנה של קבוצה שהיא לא מהמיינסטרים ושאין לה רוח גבית מהתקשורת, המשטרה מתנהגת כלפיהם כמו ארגון פשע מאורגן. אני יכול לגבות את דבריי באין ספור מסמכים ועדויות. יש בידינו מאות שעות של הסרטות של אלימות קשה מצד המשטרה".

"בניגוד לניסיון שנעשה מצד המשטרה להציג את ההתנהלות האלימה כלפי מפגינים או מיעוטים אחרים בישראל כהתנהגות של כמה עשבים שוטים, אין לכך כל שחר, כי מדובר באלימות מאורגנת היטיב, אלימות שמתוכננת נגד כל שלבי ההפגנה, השוטרים מתורגלים לטפל באלימות כשמתחילה ההפגנה וכך בכל שלביה - אלימות מאורגנת ומתואמת".

מנקס, מימין (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

"אני חושב שזו הזדמנות לעצור את הנגע הזה" טען, "נוכחנו שברגע שמדובר בזכויות המיעוט יש פה בוודאות פשע מאורגן נגדם מצד המשטרה. אנחנו תובעים את עלבון האזרח החרדי ונשתף פעולה לצורך כך עם כל מי שצריך - במסגרת השדולה. ואסיים את דבריי במשפט שכתב השופט אהרון ברק על זכות האזרח להפגין: "לזכות ההפגנה נותר מקום של כבוד בהיכל זכויות היסוד של האדם". והעולה מכך, שהשוטרים לא מכבדים גם את שופטי הבג"ץ שלהם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר