העונש הוכפל

סרבה לחשוף זהות הנהג ונקנסה ב-20 אלף שקלים

חברת ציר רכב התבקשה לחשוף זהות נהג שצולם נוהג במהירות המנוגדת לחוק אך סרבה. בית המשפט הכפיל פי עשרה את העונש, ובמקום 1500 שקלים החברה תשלם 20.000 ש"ח (משטרה ומשפט)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: דוברות המשטרה)

בתיק שהתנהל לפני כשבועיים בבימ"ש השלום בפ"ת נגד חברה מאזור ת"א המחזיקה בצי רכב, גזר בימ"ש לחובתה קנס בסך 20,000 ש"ח בגין דו"ח על מהירות בסך 1500 ש"ח ולמעשה הכפיל את הקנס למעלה מפי 10, זאת לאחר שהחברה סירבה להסגיר את זהות הנהג שביצע את העברה.

בקביעתה אמרה השופטת: "...מדיניות הענישה אמורה להרתיע מפני ביצוע עבירות נוספות ולהעביר מסר ברור על מי שבהתנהגותו פוגע בערך החברתי שהינו פגיעה בביטחון הציבור וסיכון משתמשי הדרך. שעה שהמדובר בחברה, מתחם עונשי נע בין כפולת הקנס ב-4. ולמעשה, קודם שינוי החוק לא היה מדובר בברית משפט ומתחם הענישה התחיל בעונש הניתן לנהג רגיל כפול 10. דא-עקא, לנגד עיני הרשעותיה הקודמות של החברה, לחובתה 92 הרשעות קודמות.

למעשה החברה מחפה על נהג באשר שיטת הניקוד אינה יכולה להיות מופעלת ומטרת חוק העונשין הוא שהענישה תהיה אינדיבידואלית. החברה מסכלת באופן שיטתי כוונת המחוקק...".

מהמשטרה נמסר כי אגף התנועה, באמצעות מחלקת תביעות תעבורה פועל למיצוי הדין שהינו חלק ממעגל שלם של הרתעה נגד תאגידים המחזיקים בצי כלי רכב. תאגידים שלא יצביעו על הנהג מבצע העבירה מסוג הזמנה לדין, יסתכנו בקבלת קנס הגבוהה פי 10 שלעתים מסתכם בעשרות אלפי שקלים וזאת על מנת למצות עם בעל הרכב את הדין, שכן קנס גבוה הנו הרכיב היחידי שקיים בהעדר הימצאות נהג, ציינו במשטרה.

במסגרת ההחמרה בחודשים האחרונים בית המשפט נעתר פעמים רבות לבקשת יחידת התביעות של המשטרה להחמיר ולעלות את גובה הקנס לתאגידים שלא הצביעו על הנהג מבצע העבירה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר