הבטיח 'שיימינג' וקיים

הנוסע ניצל מדו"ח מיותר בזכות המצלמה

מאור איטח שעוכב ברחוב בר אילן בירושלים לבדיקה, על ידי שוטרת שחשדה כי נסע באור אדום, שלף מצלמה, בעזרתה הוא ניצל - והבטיח: "שיימינג למשטרה" • צפו (חדשות, בארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
התיעוד המקומם (צילום: משה איטח)

מאור איטח, תושב ירושלים, נסע אמש (שני) ברכבו בצומת בר אילן בירושלים. לפתע, שוטרת בקשה ממנו לעצור ולהביא את רישיונות הנהיגה שלו.

איטח הופתע כאשר שוטרת התנועה פנתה אליו: "למה עברת באדום?", ומיד הגיב: "לא עברתי באדום, עברתי בירוק, יש לי מצלמת דרך". השוטרת הגיבה: "בסדר אדוני, תמתין ברכב".

לאחר כדקה, השוטרת ביקשה מהאזרח, "תכבה את המצלמה בבקשה", אך הוא הגיב: "לא רוצה, מותר לי לצלם".

בשלב הזה, השוטרת עלתה בקשר מול התחנה, וביקשה לבדוק את פרטי הנהג. לאחר מספר שניות היא פתחה את חלון הרכב ומהזירה את הרישיונות לנהג ללא שקנסה אותו.

איומיו של האזרח בשיימינג למשטרה, לאחר המקרה (צילום מסך: פייסבוק)

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "זו עוד דוגמה לאלימות ולשיימינג מכוער ופסול, כלפי שוטרת המבצעת את תפקידה בנימוס מול נהג שחשדה כי עבר עבירה. משטרת ישראל לא תיתן יד לאיומי שיימינג כנגד שוטרים האוכפים את התנועה במסגרת המאבק המתמיד נגד נגע תאונות הדרכים. יתרה מכך, בכוונתנו לבחון נקיטת צעדים נגד כל מי שיאיים בשיימינג ציבורי נגד שוטרים".

ולתיאור העובדות: "במהלך סיור שגרתי התעורר החשד כי הנהג עבר באור אדום והוא עוכב לבדיקת רישיונות שגרתית.
מה שהאזרח לא צילם, זה את התנהגותו המאיימת והמבישה. האזרח איים על שוטרת צעירה שבסך הכל מילאה את תפקידה והטיח בה: "חכי תראי אני יביא אותך בשיימינג".

"למרות התנהגותו, השוטרת בדקה את רישיונו כפי שמצופה ממנה ולאחר מכן שוחרר לדרכו ללא רישום דו"ח. לצערנו, 'כחטא על פשע', מימש הנהג את איומו ואכן עשה שיימינג בפועל לשוטרת ברשת תוך עיוות המציאות על אף שפעלה כדין. יש להוקיע ולגנות את התופעה הזאת של שיימינג פוגע מכל סוג שהוא".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר