פרסום ראשון

הגר"ש בעדני והגר"י סילמן נועדו על הבחירות בעיר אלעד

אל בית מדרשו של חבר המועצת הגאון רבי שמעון בעדני הגיע הדיין הגר"י סילמן כדי לדון באפשרויות השונות באשר לבחירות בעיר אלעד • הדילמה: תמיכה נוספת בפרוש או הרצת מועמד ליטאי (חרדים)

אבי רבינא וישראל כהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ב בסיון תשע"ח | 05.06.18
הגר"י סילמן והגר"ש בעדני, ארכיון (צילום: בעריש פילמר, באדיבות המצלם)

פרסום ראשון • גדולי ישראל מתערבים בבחירות המקומיות: חבר מועצת חכמי התורה, הגאון רבי שמעון בעדני, נועד בצהריים (שלישי) עם הדיין הגאון רבי יהודה סילמן, בבני ברק, בניסיון להתקדם לקראת הכרעה בקרב על ראשות העיר אלעד.

הקשר החם בין גדולי ישראל, מש"ס ודגל התורה בא לידי ביטוי בכל ימות השנה, וכעת בתקופת הבחירות נרקמים שיתופי פעולה פוליטיים בין המפלגות בהובלת והכוונת גדולי ישראל והרבנים.

ל'כיכר השבת' נודע כי בשעות הצהריים נערכה בבית מדרשו של הגר"ש בעדני, ברחוב רבי עקיבא בבני ברק, פגישה משמעותית בין חבר המועצת לדיין הגר"י סילמן, שמונה על ידי גדולי ישראל להוביל את ההכרעה של 'דגל התורה' בעיר אלעד. בפגישה השתתף גם ח"כ יואב בן צור.

הפגישה הגיעה בצל הרצון של ש"ס, שאנשי 'דגל' יריצו מועמד לראשות העיר, במקום ראש העיר המכהן ישראל פרוש, כאשר בש"ס אף מוכנים כי המועמד יהיה ליטאי שייתמך על ידם.

ל'כיכר השבת' נודע כי הרב סילמן קיבל בימים האחרונים במעונו בכירים מכל המפלגות - ש"ס, דגל התורה ושלומי אמונים, הן ברמה הארצית והן בזו המקומית, בכדי לשמוע את כל הצדדים על שאלת ההתמודדות לראשות העיר אלעד.

כל צד שהופיע בפני הרב סילמן הציד את עמדתו, כאשר חלקם דיברו על ריצה עצמאית של 'דגל' בתמיכת ש"ס, וחלקם צידדו בתמיכה בראש העיר ישראל פרוש לקדנציה נוספת.

בכירים בתנועה הליטאית, המצדדים באפשרות של הרצת מועמד ליטאי בתמיכת ש"ס, מסבירים זאת בנסיון למניעת מחלוקת שעלולה להתרחש במידה וש"ס תתמודד מול פרוש. בכירים אחרים טוענים מנגד כי ריצה משותפת תותיר את 'דגל' בבעיה בעת חלוקת השלל הקואליציוני כאשר יהיו מחויבים גם לש"ס וגם לשלומי אמונים.

ל"כיכר השבת" נודע כי אמש שוחח ח"כ אורי מקלב ארוכות עם הדיין הגר"י סילמן. מקלב כמו גפני, מצדד באפשרות של ריצה עצמאית בתמיכת ש"ס ולו רק בשל ההסכם של פרוש מול 'דגל התורה' בנושא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר