תאונת בית

חשבה שנגמרה לאחיה הבטריה ודחפה לו סוללה שיתעורר

תינוק בן שנתיים ישן במיטתו ואחותו ששיחקה לצידו, דחפה סוללה לנחיר אפו של אחיה, מאחר שחשבה שהוא נרדם כי "נגמרה לו הבטרייה", כמו לצעצוע. הסוללה חולצה בשלום (בבית)

הסוללה שהוצאה מנחירו של הפעוט (צילום: המרכז הרפואי לגליל)

פעוט בן שנתיים, תושב הגליל המערבי, הובא בסוף השבוע לחדר המיון במרכז הרפואי לגליל, כשסוללת כפתור נעוצה באחד מנחירי אפו.

בני המשפחה סיפרו לצוות, כי התינוק ישן במיטתו ואחותו ששיחקה לצידו, דחפה את הסוללה - כחלק ממשחק - לנחיר אפו של אחיה, מאחר שחשבה שהוא נרדם כי "נגמרה לו הבטרייה", כמו לצעצוע. הדבר גרם לו מיד להתעורר בבכי משנתו.

ד"ר עמיאל דרור, רופא אף אוזן וגרון במרכז הרפואי שטיפל בפעוט סיפר כי "היה צורך מיידי להוציא את הסוללה מאחר שבניגוד לסוללות אחרות, סוללת כפתור, גם אם אינה מלאה, עלולה תוך זמן קצר יחסית, לגרום נזק לרקמה בשל החומר הכימי שנמצא בה. הנזק מתבטא בנקב במחיצה שעלול להיווצר ולגרום בעיות קשות לפעוט עם הנשימה דרך האף".

ד״ר עמיאל דרור, רופא אף אוזן גרון במרכז הרפואי לגליל

"לפעוט היה מזל רב שהסוללה לא התקדמה לעומק האף או יותר גרוע - לקנה הנשימה או לוושט, אז היה המקרה עלול להסתיים בצורה אחרת לגמרי", אומר ד"ר דרור.

לאחר איתור מיקומה של הסוללה, היא נשלפה בשלמותה מבלי שנגרם נזק לאפו של הפעוט ובתום השגחה שוחרר הפעוט לביתו.

הסוללה שהוצאה מנחירו של הפעוט (צילום: המרכז הרפואי לגליל)

לקראת חופשת הקיץ הקרבה, צוות מחלקת אף אוזן וגרון חוזר ומדגיש, כי יש להרחיק חפצים קטנים ובמיוחד סוללות ומגנטים, וכן, חפצים חדים, מסביבת ילדים קטנים וכמובן להקפיד שילדים קטנים יישארו תחת השגחת מבוגרים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר