הצלת חיים

100 מתנדבים חדשים הוסמכו לארגון הצלה וישמשו ככונני מד"א – הצלה

מאה המתנדבים החדשים ישפרו משמעותית את זמני התגובה בעת אירוע חירום רפואי. במעמד השתתפו רבה של 'הצלה' הרב שמואל אלעזר שטרן, הרב יוסף בנימין וואזנר, מנכ"ל מד"א רמ"ג אלי בין, מנכ"ל משרד הבריאות, ראש עיריית ב"ב, חברי כנסת ובכירים נוספים (בריאות, שיווקי)

המתנדבים החדשים. (צילום: אברומי ברגר)

כ-100 מתנדבים חדשים הצטרפו לארגון מד"א – הצלה וישפרו משמעותית את זמני התגובה בעת אירוע חירום רפואי. את הסמכתם הרשמית קיבלו המתנדבים באירוע גדול ומרשים שהתקיים ביום שני האחרון בפתח תקווה בהשתתפות רבני הארגון, בכירי מד"א, אישי ציבור ומאות ממתנדבי הארגון מכל רחבי הארץ.

בחודשים האחרונים השתתפו המתנדבים בקורסים שהתקיימו ברחבי הארץ, בהם הוכשרו כמאה מתנדבים חדשים כחובשים ונהגי אמבולנס בארגון הצלה הפועל בשיתוף פעולה מלא עם מגן דוד אדום.

המתנדבים הנמנים על מרחבי דן, כרמל וגלבוע, סיימו הכשרה אינטנסיבית במשך חצי שנה על ידי מחלקת ההדרכה של מד"א, ארגון ההצלה הלאומי של ישראל. הם מצטרפים לאלפי מתנדבים הפרוסים ברחבי הארץ ואשר מוזנקים ככונני חירום מדי יום ולילה, במשך כל ימות השנה.

לאירוע המיוחד שעמד בציון 32 שנים לייסודו של ארגון הצלה טרחו והגיעו רב הארגון הרב שמואל אליעזר שטרן, והר ביוסף בנימין וואזנר נכדו של מייסד הארגון בעל שבט הלוי זצוק"ל שהגיע בשליחותו של אביו, הרב חיים מאיר וואזנר.

את המעמד כיבדו בנוכחותם מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב, מנכ"ל מד"א רמ"ג אלי בין, יו"ר הועד הפועל במד"א אברהם מנלה, סמנכ"ל מבצעים במד"א גיל מושקוביץ, מנהל מרחב ירקון במד"א חיים דורי, מנהל מרחב ירדן במד"א אורן אביטן, ופראמדיק אחראי במד"א כרמל ארז גלר, לצד בכירים נוספים ממד"א וראשי ארגוני ההצלה הפועלים בשיתוף פעולה עם מגן דוד אדום.

גם אישי ציבור רבים השתתפו באירוע, בהם ח״כ יעקב אשר, יו"ר סיעת ש"ס ח״כ יואב בן צור, ח"כ מיכאל מלכיאלי, ראש עיריית בני ברק חנוך זייברט ומ"מ אברהם רובינשטיין, יו"ר עזר מציון חנניה צ'ולק וכן בכירים ממשטרת ישראל במרחב דן.

בתחילת הערב הועברה השתלמות מבצעית מקצועית מעמיקה ומעניינת מהפארמדיק אורי אוחיון, מבכירי אגף ההדרכה במד"א. כלל חובשי הארגון נדרשים לכך מעת לעת על מנת לשמור על מקצועיותם בהגשת עזרה ראשונית באירועי חירום רפואיים.

לאחר ההשתלמות הסבו המכובדים ומאות המתנדבים סביב שולחנות ערוכים עת הוגשה להם ארוחת ערב עשירה.

מנחה האירוע המתנדב הוותיק זאב פרוינד פתח את דבריו בסיפור מרגש שהתרחש דקות ספורות קודם לכן. הוא סיפר כי שני מתנדבי הארגון שהיו בדרכם לאירוע הערב, קיבלו הודעה ממוקד 101 של מד"א על חולה שאיבדה את הכרתה בסמיכות אליהם. המתנדבים הגיעו לחולה בתוך זמן קצר וביצעו פעולות החייאה ומתן שוקים חשמליים. לאחר זמן קצר שבה החולה להכרתה ופונתה במצב יציב לבית החולים.

את דברי הברכה פתח מנכ"ל מד"א מר אלי בין שהודה למתנדבים: "ארגון הצלה מסייע למד"א לבצע את המשימות בשטח תוך שיתוף פעולה מבורך עם צוותי מגן דוד אדום. ללא זה אין לנו זכות קיום. אני מודה על כך להנהלת הארגון ולמתנדביו".

מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב שיבח באירוע את המתנדבים והוסיף כי "מתנדבי הצלה - מד"א הם הסימן לאחדות בעם ומהווים את הערבות הדדית בתוך החברה הישראלית". בדבריו הדגיש את האחריות המונחת על כתפי כונני הצלה שנמצאים בשטח. הוא הוסיף ואמר כי "ניהול מערך חשוב כמו הצלת חיים יכול להתנהל רק באמצעות ארגון אחד. דבר זה נקבע על פי חוזר של משרד הבריאות והוא מחייב את כולם. מד"א הוא הארגון שנבחר לנהל את תחום רפואת החירום בישראל".

רב הארגון הרב שמואל אליעזר שטרן הודה בתחילת דבריו לראשי מד"א, למתנדבי הארגון ולנשותיהם. הוא הוסיף וציין כי "מורינו בעל השבט הלוי זצוק"ל מסר לנו פיקדון גדול וחשוב בדמות ארגון הצלה. אנו חייבים לשמר אותו ולטפח אותו לפי הכללים שהתווה לנו".

ח"כ מיכאל מלכיאלי בירך את המתנדבים וחתם באומרו: "ישנם אנשים המדברים כביכול על אי העשייה של הציבור החרדי למען המדינה. אתם המתנדבים התשובה לכך!".

ראש עיריית בני ברק חנוך זייברט כובד אף הוא לשאת דברים ואמר: "הדרך להצלת חיים בעיר בני ברק היא רק באופן בה ארגון הצלה פועל. שיתוף פעולה מלא עם מד"א ועם משטרת ישראל ובהנחייה הלכתית מדוקדקת של גדולי ישראל".

מנכ"ל ארגון הצלה אושי שלומוביץ בירך את 100 המתנדבים החדשים מרחבי הארץ והדגיש את "האחריות של מתנדבי ארגון הצלה להציל חיים במקצועיות לפי הסטנדרטים שמד"א מחייב מחד, אך לא לוותר על גדרי ההלכה והצניעות מאידך, זאת כפי שהורה נשיא הארגון מרן בעל שבט הלוי זצוק"ל וכפי שמנהיג את הארגון היום - רב הארגון הגאון רבי שמואל אליעזר שטרן שליט"א".

בסיום דבריו הוא הודה בחום לראשי מד"א והמנהלים במרחבים השונים על שיתוף פעולה מלא ואוזן קשובה למען המתנדבים ולמען הצלת חיי אדם.

צילום תמונות: אברומי ברגר

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר