שמות חדשים הועלו

הגר"ש בעדני לרב סילמן: 'צריך למנוע מחלוקת בעיר אלעד'

פגישת הגר"ש בעדני והגר"י סילמן, שנחשפה ב'כיכר השבת', מעוררת סקרנות רבה בעיר. במהלכה, עלו בפני הרבנים שמות של מועמדים אפשריים, והגר"ש בעדני הפציר למנוע מחלוקת בעיר (חרדים)

הרב סילמן ביציאה ממעונו של הגר"ש בעדני (באדיבות המצלם)

סאגת הבחירות לראשות העיר אלעד: כפי שדווח לראשונה ב'כיכר השבת', בשעות הצהריים (שלישי) נפגשו בדלתיים סגורות, חבר מועצת חכמי התורה של ש"ס, הגאון רבי שמעון בעדני יחד עם האב"ד הדיין הגאון רבי יהודה סילמן, בסוגיית הבחירות המקומיות באלעד.

ל'כיכר השבת' נודע כי במהלך השיחה בין הרבנים, פנה הגר"ש בעדני לרב סילמן בבקשה לעשות הכל כדי להגיע למועמד מוסכם, שיוכל להוביל את העיר בהשקט ובבטחה.

עוד בתקופת מרן הגר"ע יוסף זצ"ל ומרן הגראי"ל שטיינמן זצ"ל, עסק הגר"ש בעדני במינויים של ראשי ערים בהסכמה בין גדולי הדור, ובכך מנע מחלוקות. לכולם זכורה תמונת המעמד ההיסטורי בכיכר העיר אלעד בו הופיעו על במה אחת בצוותא מרן הגר"ע יוסף זצ"ל ומרן הגראי"ל שטיינמן זצ"ל עם גדולי תורה נוספים.

הגר"ש בעדני אף הזכיר בכאב את מערכת הבחירות האחרונה שהתקיימה באלעד, וביקש מהרב סילמן לפעול ככל יכולתו כדי שמחזות מהסוג שנראו באותם ימים, לא יחזרו על עצמם.

בפגישה שנערכה כשלושים דקות, אותה אירח הגר"ש בעדני, השתתף גם ח"כ יואב בן צור. ל'כיכר השבת' נודע כי על הרב סילמן, שמונה להכריע מטעם 'דגל התורה' בסוגיה, ניצב בפני דילמה לא פשוטה. מחד, אנשי ש"ס ובכירים ב'דגל התורה' המצדדים בהתמודדות עצמאית לראשות העיר - כפי ההסכם שנחתם בבחירות הקודמות, ומנגד אנשי שלומי אמונים שמצדדים בהשארת של ישראל פרוש לקדנציה נוספת.

יצוין כי אנשים המזוהים עם אלי ומפלגת 'יחד', פועלים גם הם עבור השארתו של פרוש לקדנציה נוספת. ל'כיכר השבת' נודע כי לאחר הפגישה עם הגר"ש בעדני, פגש הרב סילמן באקראי אישיות המזוהה עם אלי ישי, בפגישה שלא תוכננה מראש, ושמע ממנו את הצורך בהשארת פרוש.

כחלק מבדיקת האפשרות להריץ מועמד חדש מטעם 'דגל', ביקש הרב סילמן שיציעו בפניו שמות של עסקנים שעשויים לנצח את הבחירות באלעד ולסחוף את השטח.

על הושלחן עלו מספר שמות, בהם שמו של יצחק פינדרוס, איש 'דגל התורה', המכהן כיום כסגן וממלא מקום ראש עיריית ירושלים. פינדרוס, לשעבר ראש עיריית ביתר, מתגורר ברובע היהודי, ונחשב לאחד הדמויות הססגוניות בתנועה הליטאית.

פינדרוס סירב להגיב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר