היהודים לא מבליגים

תביעה חסרת תקדים: 230 אלף דולר על חילול קברים

הקהילה היהודית בסיאטל תובעת את העירייה על סך 230,000 דולרים, על כך שלא עשתה די כדי למנוע חילולי קברים של יקיריהם בידי חסרי בית, שניפצו וטינפו מצבות (בעולם)

אילוסטרציה (צילום מסך: מתוך Dov Hikind‏ בטוויטר)

במדינת סיאטל שבארצות הברית, הגישו לאחרונה נציגי קהילה יהודית, תביעה ה רשמית כנגד העירייה המקומית בגין חילול קברים בידי חסרי בית. בתביעה נדרשת העירייה לפצות את הקהילה בסכום של לא פחות מ- 230,000 דולרים.

את התביעה הגיש ארי הופמן, ממנהלי בית העלמין העתיק "ביקור חולים" בעיר נורת' סיאטל, לאחר שמצבות חוללו בידי חסרי בית שאף השאירו שם פסולת רבה ועשו את צרכיהם במקום.

לדברי הופמן, חורשה שמאחורי בית העלמין משמשת אף למעשי פשע, שאינם מכוונים בהכרח נגד יהודים: גם בית עלמין ספרדי סמוך חולל באופן מזעזע.

הפיצויים הם עבור ניקוי בית הקברות ושיפוצו, לאחר שכאמור חסרי הבית המקומיים עשו בו שפטים. לטענת הקהילה היהודית, בקשותיה לגרש את חסרי הבית שקבעו את ביתם באוהלים במקום, נפלו בעירייה על אוזניים ערלות.

הקהילה נאלצה להתקין פנסים רבי עוצמה בבית העלמין, על מנת להרחיק משתכנים פוטנציאליים מלישון בו, ואף שכרה עובדי ניקיון ותחזוקה.

"אבי הוא ניצול שואה, זה לא מגיע לו", אמרה חברת הקהילה לאתר Q-13. עוד נמסר מטעם התובעים היהודים, כי אם העירייה לא תעשה את חלקה בשמירה על בית העלמין, הצעד הבא יהיה פנייה לערכאה גבוהה יותר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר