בהוראת האדמו"ר

"חסר לנו כסף": המכתב שמסכם את הדיון הסודי של ויז'ניץ

יממה אחרי הפגישה הסודית שכינס האדמו"ר מויז'ניץ, מכתב של בכירי החצר שהגיע ל"כיכר השבת", מסכם את תוכן הדיון ומנסה לגייס תרומות: "אהיה אסיר תודה" אמר הרבי (חסידים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

עשרות עסקנים מחסידות ויז'ניץ התכנסו אמש (שני) לכינוס סגור ומפתיע בגבעת שמואל. איש מהעסקנים שנקראו לישיבה על ידי האדמו"ר לא ידע על לפתיחת הכינוס במה הוא יעסוק. דבר הכינוס הסודי פורסם לראשונה ב"כיכר השבת", והתעלומה סביבו נפתרה כאשר האדמו"ר מויז'ניץ נכנס אל האולם ונשא את דבריו. בהם עמד על כך שחסר לחסידות כסף למבנה החדש של ויז'ניץ.

האדמו"ר גולל את מה שהביא אותו לצאת לפרויקט הקמת בנין בית המדרש החדש של חסידות ויז'ניץ בעלות של מאות מליוני ש"ח: "לא יכולתי לשאת את העובדה שצעירים מסתובבים בחוצות מחוסר מקום, ואינם יכולים להיכנס ולטעום טעמה של תפילה, של תורה, של עבודה. האחריות של הדור הצעיר מוטלת עלינו".

האדמו"ר ובכירי החסידות (צילום: כיכר השבת)

"גייסנו ב"ה עשרות רבות של מליוני ש"ח. ורק כך הגענו עד הלום. אלא שכעת, אנו חייבים לצאת בפרויקט משולב של מכירת מקומות על מנת שנוכל להמשיך ולהתקדם בבניה". האדמו"ר ביקש מקהל הנאספים "היו שליחים שלי, למסור לכל הציבור, הפרויקט הזה הוא בנפשי!".

בצעד חריג ובלתי שגרתי אמר האדמו"ר, "אהיה אסיר תודה לאלו שיקנו את המקומות הראשונים בסכומים עצומים ויסייעו להשלמת הבנין ולהצלת דור העתיד. ולכן, אני מתחייב לכוון בעת אמירת התהלים שלי לפני התפילה, על כל אותם נגידים".

האדמו"ר הרחיב במנהג סבו האדמו"ר ה"אהבת ישראל" מויזניץ, לומר תהלים לפני התפילה: "ישועות רבות התגוללו בעת ההוא", כשהאדמו"ר מוסיף בצניעות "איני כמו זקני, למרות שאני נושא את שמו, אולם את מנהגו אני יכול לקיים".

המכתב לחסידים (סריקה)
הדמיית המבנה העתידי של ויז'ניץ

בעקבות דברי האדמו"ר, בכירי עסקני החסידות מפרסמים הערב מכתב מיוחד לחסידי ויז'ניץ, בו הם כותבים: "מתוך רגשי אחווה ורעות, ומתוך לבבות סוערים ורוגשים, דבר לנו אליכם, אחינו אנשי שלומנו היקרים הזוכים להסתופף בצילא דמהימנותא דמרן עט"ר אדמו"ר שליט"א".

"נקראנו לבוא אל המלך, אמש יום שני אור לכ"ב בסיון. ושמענו את קול דברו של מרן אדמו"ר שליט"א בדברו אלינו, ומינה אותנו שליחים להעביר את הדברים לכללות אנ"ש בכל אתר ואתר".

בהמשך מגוללים כותבי המכתב בקצרה את שיחתו של האדמו"ר. ויוצאים בקריאה לכלל החסידים: "אשר על כן, באנו בזאת לבקשכם, אחינו ורעינו, הבה ונטה שכם למעמסה המוטלת על כתפיו השחות מעמלו הרב, עמל שהוא אך למעננו ולמען דורותינו. ונתגייס כולנו להשלים מכירה זו במהירות הבזק, כדי שעבודת הקמת הבנין לא תיעצר ח"ו אף לא לרגע מיותר אחד, ויושלם אי"ה במהרה לרווחת כולנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר