עצה - מההורים ולא מהרבנים

מנהלי סמינרים: משרד החינוך מתערב ב"ענייני השקפה"

ועדת ערר של משרד החינוך קבעה כי תשובתה של תלמידה במבחן של הסמינר נכונה, למרות שהיא נוגד את ההשקפה של הסמינר, והורתה לקבלה • 'איגוד מנהלי הסמינרים' קבעו דיון חירום (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
משרד החינוך (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

פרסום ראשון: בימים אלו נערכות במשרד החינוך ועדות ערר לתלמידות חרדיות שלא התקבלו ללימודים בשנה הבאה בתיכונים השונים ברחבי הארץ.

כפי שדווח, מנהל המחוז החרדי, ששימש כיו"ר ועדת ערר, עזב את תפקידו לפני כחודשיים, ובעקבות כך מנכ"ל משרד החינוך נאלץ למנות יו"ר ועדת ערר חלופית. המנכ"ל בחר למנות את המשנה שלו, גילה נגר, ליו"ר ועדת ערר, מינוי שהתקבל בהרמת גבה חרדית, שכן מדובר באישיות חיובית אך ללא כל ידע בסיסי או היכרות מוקדמת עם אורח החיים החרדי.

בימים האחרונים התכנסה הוועדה ודנה במקרים של תלמידות שנדחו, אלא שבימים האחרונים פנו מנהלי תיכונים למנכ"ל משרד החינוך והגדירו את המצב כ"ימי פירון ולפיד העליזים".

ל"כיכר השבת" נודע כי הסיבה לכך היא שלפי נהלי משרד החינוך, אחד מתנאי הסף לקבלת תלמידות לתיכונים הוא עריכת מבחנים לתלמידות, כחלק בלתי נפרד ממבחנים אלו, ישנם שאלות בנושא השקפה ויהדות.

מעת לעת ביקשו בוועדה מהתיכונים העתקים של המבחנים שעברו התלמידות כדי לוודא שהכל התנהל כשורה, אולם הוועדה מעולם לא התערבה בתכנים הפדגוגים וההשקפתיים שבמבחן, שחלקם הם בנפשו של הציבור החרדי.

השבוע, ועדת הערר, באופן תקדימי, הורתה למוסד לקבל בת למרות שלא עברה את תנאי הסף במבחן, זאת לאחר שהמשרד בדק את המבחנים, שינה תכנים פדגוגים והשקפתיים והקפיץ את הציונים של התלמידות, כדי שהתלמידות תעמודנה בתנאי הסף שקבע המוסד.

אלא שלטענת מנהלי מוסדות ואיגוד מנהלי הסמינרים, מדובר בסערה של ממש מאחר ואחת השאלות שנשאלו התלמידות ושונו על ידי המשרד היו השקפתיות.

כך לדוגמא, בשאלה של משמעות 'כל הנוטל עצה מן החכמים', התשובה לכך בהשקפה חרדית היא - "עצה מגדולי ישראל", תלמידה שהשיבה על השאלה כי מדובר בעיצה מההורים - נפסלה ונדחתה, אולם המשרד שינה וקבע כי עצה מההורים היא התשובה הנכונה, העלה את הציון של התלמידה והודיע למוסד במכתב כי הבת עומדת בתנאי הסף ועליו לקבלה.

"מעבר לכך שהמשרד מעולם לא נכנס לשנות ולבדוק מבחנים מדובר כאן בהתערבות בוטה ותקדימית של המשרד בהשקפה חרדית", קובלים אותם מנהלים.

ל"כיכר השבת" נודע כי איגוד מנהלי הסמינרים קבעו דיון חירום בנושא ופנו למנכ"ל המשרד בעניין.

תגובת משרד החינוך לא התקבלה עד לשעת פרסום הכתבה, לכשתתקבל נשמח לפרסמה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר