במסיבת עיתונאים

מקרון: "שיחה עם טראמפ זה כמו נקניקיה"

הנשיא הצרפתי התייחס לשיחת טלפון קשה שהייתה לו עם הנשיא האמריקאי ואמר כי אינו מתכוון לפרט את תוכן השיחה, בדומה לנקניקיות, שעדיף שלא לדעת מה יש בהן (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
מקרון בביקורו בבית הלבן (צילום: שילה קרייגהד, הבית הלבן)

נשיא צרפת עמנואל מקרון, לו דעות שונות לחלוטין מאלו של הנשיא האמריקני, אמר אתמול (שלישי) ששיחות הטלפון שלו עם דונלד טראמפ ומנהיגים אחרים הן בדיוק כמו נקניקיות: עדיף לא לפרט מה שיש בהן.

במהלך מסיבת עיתונאים עם בנימין נתניהו שביקר בצרפת שאל נשאל מקרון על שיחה מתוחה עם נשיא ארה"ב בשבוע שעבר, שלפי CNN הייתה "איומה". מקרון נעזר בציטוט מפורסם של המדינאי אוטו פון ביסמרק, שדימה חוקים לנקניקיות. לדבריו, "אם היינו מסבירים לאנשים מה יש בתוך נקניקיות, הם ככל הנראה היו מפסיקים לאכול אותן". הוא הוסיף: "אני אוהב כשאנשים רואים את הארוחה מוכנה, אבל אני לא משוכנע שפרשנות מהמטבח תעזור להם לאכול אותה".

"אתה יכול לשאול את האנשים שמוסרים את הציטוטים, אבל כאן בפריז אנחנו לא מגיבים על מה שהיה, או על כמה העניינים 'חמים', 'קרים', 'חמימים' או 'איומים'. אנחנו פשוט ממשיכים הלאה ועושים את הדברים", אמר מקרון שמשתדל שלא לפרט את שיחותיו עם מנהיגים אחרים.

בלשכת הנשיאות הצרפתית אמרו שבשיחה עם טראמפ בשבוע שעבר אמר מקרון לנשיא האמריקני שהחלטתו להטיל מכסים על ייבוא פלדה ואלומיניום מאירופה "אינה חוקית", ושמדובר בטעות. בהודעת הבית הלבן אמרו שהשיחה התמקדה בסחר ובהגירה, ולא הרחיבו.

"מקרון חשב שהוא יוכל להגיד מה שהוא חושב, בהתבסס על מערכת היחסים שלהם ולנוכח הביקור המוצלח של מקרון בבית הלבן, אבל טראמפ לא יכול להתמודד עם ביקורת כזו", אמר גורם ל-CNN על השיחה ה"רעה" בין השניים. "זה היה נורא", הוסיף.

נשיא צרפת הוסיף שהוא ישוחח עם טראמפ על המחלוקת ביניהם בשולי פסגת ה-G7 שתהיה בסוף השבוע בקנדה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר