צפו בווידאו

"הכוח נחשף": תיעוד תקרית הירי בנער הפלסטיני

התנהלותם של שני לוחמי השריון שירו למוות בפורע פלסטיני ליד רמאללה, נחשפת במלואה, לאחר שבפרקליטות הוחלט כי הם זכאים לחלוטין. גם דבריה של התצפיתנית נשמעים (צבא)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
התיעוד המלא (צילום: דובר צה"ל, מתוך ynet)

לפני מספר ימים החליטה הפרקליטות לבטל את כתב האישום נגד שני לוחמי שריון לשעבר; הערב (רביעי) נחשף התיעוד המלא של התקרית המדוברת, בגינה כזכור נהרג ליד רמאללה סמיר עווד בן ה-16.

בתיעוד שנחשף ב-ynet ניתן לצפות במהלך המקרה, שאירע בינואר 2013, כיצד הכוח שבפיקודו של מפקד המחלקה מזהה בשעה 10 בבוקר קבוצת נערים פלסטינים שמתקרבת לגדר ההפרדה, המורכבת מגדר רגילה, גדר נוספת ("גדר בהמות") ושתי שורות של תלתליות.

הכוח הצה"לי, שהיה באותו הזמן במארב נגד פלסטינים שניסו לחבל בגדר, זיהה את עווד חודר לתווך שבין שתי הגדרות, ובשלב זה משתבש המארב והחיילים נחשפו. במהלך התיעוד ניתן לשמוע את התצפיתנית אומרת: "הכוח נחשף".

הנער הפלסטיני שזיהה את הכוח, קפץ חזרה מעל הגדר הפנימית לצד הפלסטיני, מה שהוביל את הלוחמים להפעיל מולו את נוהל מעצר חשוד מהיר, הכולל ירי באוויר וירי לעבר פלג גוף תחתון.

המפקד והחייל, שנחשדו וזוכו (צילום: אבי מועלם, ynet)

גם לאחר שהפלסטיני החל בבריחה לעבר הכפר שלו, תוך שהוא משתחרר מהתלתלית בה הסתבך, ניתן לראות כי נזרק לעברו רימון הלם, שלפי התוכנית המבצעית היה לכאורה אמור להיות מושלך בתחילת התקרית.

בתוך פחות מדקה, מחוץ לשטח מצלמות התצפית, נפל עווד בעת שברח, והתמוטט מפצעיו. כוח צבאי ניסה לסייע לו, אך בני משפחתו שהגיעו לזירה פינו אותו לבית חולים פלסטיני סמוך, שם נקבע מותו.

שני החיילים שהוגש נגדם כתב אישום בעקבות התקרית, הם מפקד המחלקה ולוחם שהיה תחתיו, אלו שירו לעבר הפורע הפלסטיני, וכפי שנחשף ב-ynet, בשיאו של המשפט הוחלט בפרקליטות לבטל את כתב האישום, ושמם של שני הלוחמים מגדוד 71 של השריון נוקה לחלוטין.

צפו בווידאו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר