מכת התעללויות

התעללו בקשישים ונשלחו ל- 18 חודשי מאסר

בית משפט המחוזי בחיפה גזר הבוקר 18 חודשי מאסר בפועל על שני עובדי בית האבות 'נאות כיפת הזהב' לאחר שהורשעו בהתעללות בקשישים • "על מערכת המשפט להחליף דיסקט" (חדשות, בארץ)

מתוך התחקיר שחשף את ההתעללות בחברת החדשות (צילום: החדשות )

בבית המשפט המחוזי בחיפה נערך הבוקר (חמישי) משפטם של עובדי בית האבות בחיפה שהואשמו בהתעללות אכזרית בחסרי ישע ובתקיפה בנסיבות מחמירות.

שני עובדים, חוסאם אבו אחמד ואנדריי קייס, שהועסקו כמטפלים ב"נאות כיפת הזהב" נידונו ל-18 חודשי מאסר בפועל. בנוסף נגזרו תשעה חודשי מאסר על עובד אחר, פיטר גוסקוב, ושישה חודשים עבודות שירות על עובדת נוספת בבית האבות.

לאחר מתן גזר הדין התלונן בנה של אחת הקשישות שנפגעה מהתעללות המטפלים על גזר הדין, ואמר: "לדעתי היה צריך לתת ענישה חמורה בהרבה, למען ישמעו וייראו". לדבריו, "אמי רק מתחילה להתאושש ממה שעבר עליה. היא אמרה לי שמה שעשו לה היה כמו שוד מזוין".

גם ח"כ איציק שמולי, הידוע במאבקו בבעיות במערכת הסיעודית, אמר כי לצד הכבוד שהוא רוחש לבית המשפט מדובר בגזר דין קל מדי. "העונש על התעללות סדיסטית צריך להיות גבוה בהרבה", אמר שמולי, והוסיף כי "העובדה שהמנהלים והבעלים, שהכל קרה תחת אחריותם, יצאו בלא כלום מן הפרשה - אינה נורמלית".

לדברי ח"כ שמולי, "על מערכת המשפט והאכיפה להחליף דיסקט ולהתחיל לנקוט יד קשה כנגד התופעה הזו. גם משרד הבריאות חייב חשבון נפש נוקב".

יצויין כי בשנת 2017 התפרסם בית האבות כאשר סרטונים מפלילים מתוכו התפרסמו ברשת. בתיעודים המטרידים נצפים עובדי המוסד הסיעודי בסדרת מעשים בלתי נסבלים כאשר התעללו בחוסי בית האבות בתחום השינה, ההיגיינה ואף הבריאות. כעת כאמור, לאחר חקירת המשטרה והגשת כתב האישום, מוצה הדין עם הפושעים.

עו"ד שנקר, פרקליטת אחת המשפחות (צילום: שימרית טורנר)

לאחר מתן גזר הדין, מסרה עו"ד יוליה שנקר המייצגת את אחת ממשפחות הקשישים שנפגעו: "מדובר בעונש מקל על גבול המחפיר, כשמדובר בהתעללות בחסרי ישע שתועדה במספר הזדמנויות וצולמה. אין לי ספק כי למרות קלות העונש במישור הפלילי בתי המשפט האזרחיים יעשו צדק עם המשפחות ויפסקו סכום כסף משמעותי שאף שלא יוכל להוות נחמה או כפרה למשפחות ולנפגעים אך יהוו סימן אזהרה לכל העוסקים בתחום וירתיעו מהתעללות שכזו בחסרי ישע".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר