דו שיח מפתיע

השופט החילוני שאל על מזמור התהלים - ונענה

עוה"ד החרדי שחר בקשי, שנוהג תמיד לחפש הזדמנות 'להשחיל' דברי תורה במהלך עבודתו המשפטית, פגש שופט חילוני שהפתיע בשאלה על חודש אלול - והשיב לו בציטוטים מהגר"ע יוסף זצוק"ל (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
מזמור התהלים. אילוסטרציה (צילום מסך / shutterstock)

לפני תקופה קצרה נערך בבית משפט המחוזי בתל אביב דיון אודות פירוק שותפות על נכס כלשהו. בגמר אחד הדיונים, בתוך אולם בית המשפט, נוצרה לה שיחת אקראית, בה נטלו חלק עורכי הדין, הלקוחות והשופט.

לפתע פנה השופט, החילוני יש לומר, ואמר לעו"ד חרדי שייצג את אחד הצדדים הניצים: "אני מאוד אוהב את מזמור כ"ז בספר תהלים, 'לדוד, ה' אורי וישעי ממי אירא'. מישהו פה יודע להסביר לי למה נהוג לומר אותו דווקא בחודש אלול?".

עורך הדין, שחר בקשי, מספר ל'כיכר השבת' כי באותו רגע הוא שלף תשובה כלשהי בפני השופט, אך גם הבטיח לו לבדוק את הענין לעומק ו"להכניס אותו לתיק המשפטי", לא פחות.

הבטיח וקיים: בסיכום ההחלטה על תיק הפירוק, בו בינתיים כבר הושגה הסכמה בין שני הצדדים הרלוונטיים, מצא העו"ד לנכון לצרף עבור השופט את המסמך הנושא את הכותרת "הודעה על הגשת דבר תורה".

תחילה ציטט בקשי את המזמור במלואו, ולאחר מכן צירף פירוש מרתק מה'אוהב ישראל' מאפטא זי"ע ואת המקורות והטעמים שמביא מרן פוסק הדור הגר"ע יוסף זצוק"ל בספרו 'חזון עובדיה'ק לקביעת המזמור בחודש אלול.

מרן הגר"ע יוסף זצוק"ל (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

"אני שמח וטוב לב", סיים העו"ד החרדי את תשובתו הארוכה, "שנפל בחלקי להעביר דברי קודש של חכמינו ז"ל לעיון ולידיעת בית המשפט הנכבד, וזכיתי גם אני ללמוד ולהחכים יותר. אני מאחל ויודע שמזמור זה, ועמו יתר דברי הקודש שבהלכה וביהדות, יהיו נר לרגלי כבוד בית המשפט בבואו לשפוט את עם ישראל".

מי שמושכת את העין, היא השורה שהוסיף השופט החילוני כתגובה לתשובת עורך הדין, אחרי שהתיק כבר נסגר. "התקבל בתודה, יעמוד עורך דין בקשי על הברכה", מביע השופט את שביעות רצונו מפיסת היהדות אליה נחשף.

עו"ד בקשי אומר ל'כיכר השבת': "אנחנו קבוצה של דתיים שהקמנו בלשכת עורכי הדין בישראל את סיעת 'אמונה במקצוע', המייצגת עורכי דין דתיים שחרטו על דגלם שמשתדלים לתבל את עבודותיהם המשפטיות במקורות היהדות. כאן פשוט ניצלתי את ההזדמנות לזה, לאחר השאלה המפתיעה של השופט".

עו"ד בקשי (באדיבות המצלם)
ראשית תשובתו של העו"ד החרדי
ההסברים של מרן הגר"ע
תגובת השופט

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר