לקראת מצעד התועבה

התנכלות: חרדי עוכב והוזהר - "אל תתקרב מחר לתל אביב"

יהודה אפשטיין, חרדי המזוהה עם קהילת הרב זילברמן בבירה, עוכב על ידי משטרת מחוז ירושלים, והוזהר: "אל תתקרב מחר לתל אביב". הרקע: חשש ממהומות בזירת המצעד בתל אביב (אקטואליה)

אבי רבינא | כיכר השבת |
ישי שליסל, המשטרה חוששת משחזור של הרצח (צילום: FLASH90)

היערכות חריגה של המשטרה לקראת המצעד שיתקיים מחר (שישי) בתל אביב. ל'כיכר השבת' הגיע מקרה המלמד על התנהלות המשטרה רגע לפני האירוע, מחשש להפרות סדר על ידי קיצונים.

היום (ה') בשעות הצהריים, יהודה אפשטיין, חרדי המזוהה עם קהילת הרב זילברמן בירושלים, נסע ברכבו בבירה ונתקל במעצר פתע של המשטרה. לאחר דקות ארוכות ניאותו השוטרים להסביר לו כי המעצר בוצע מחשש שיפר את הסדר עם חבריו מחר.

בשיחה עם 'כיכר השבת' משחזר אפשטיין את שאירע: "אני מתגורר בעיר העתיקה" אומר אפשטיין, "כשעברתי עם רכבי בסמוך לשער יפו. נצמד אליי שוטר רכוב על אופנוע, וביקש לעצור בצד. לאחר מכן ביקש תעודת זהות והורה לי לדומם את המנוע".

אפשטיין מוסיף לתאר את שאירע: "שוטר נוסף הצטרף לאירוע, ולאחר רבע שעה ששוחחו ביניהם הורו לי כי נאסר עליי להתקרב לאזור תל אביב והמרכז, ובמידה ואתקרב לאזור הרי שהמצלמות יזהו את מספר הרכב ואיעצר".

אפשטיין מודה בשיחה עם 'כיכר השבת' כי הפגין בעבר עם חבריו נגד המצעד, אך לא עורר פרובוקציות. במשטרה נאסף מידע מודיעיני שמדיר שינה מעיניהם של קצינים בכירים. לדבריהם, גם גורמים בימין הקיצוני מאיים בהפגנות ובחסימות צירים ברחבי הארץ. החשש הגדול הוא שמישהו מבין המפגינים ינסה לשחזר את האירוע בו ישי שליסל, חרדי-קיצוני, התפרץ לאירוע שנערך בירושלים ורצח את שירה בנקי ע"ה.

ראוי להדגיש כי בניגוד לעבר, הרוב החרדי במדינה בוחר בשנים האחרונות שלא להפגין נגד המצעד. לטענת הרבנים הבכירים וחברי הכנסת החרדיים, כל מחאה נגד המצעד מגבירה את החשיפה אליו ומעלה שאלות בקרב הדור הצעיר.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה ל'כיכר השבת': "משטרת ישראל נערכת בימים אלו לקראת קיומו של המצעד בתל אביב. היערכות המשטרה כוללת פעילות גלויה וסמויה ומתבססת על איסוף מודיעין והערכות מצב".

"בסמוך לאירוע ובמהלכו תיערך המשטרה בכוחות מתוגברים, גלויים וסמויים, אשר יאבטחו את ציבור המשתתפים. בנוסף תפעל המשטרה להסדרת התנועה ושמירת הסדר הציבורי, כל זאת בכדי לאפשר לאירוע להתקיים בבטחה תוך צמצום הפגיעה בשגרת החיים בעיר תל אביב ככל שניתן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר