הקרב על ירושלים

עורך הדין של ליאון עתר ליו"ר וועדת הבחירות: שאלקין יתפטר

האם השופט חנן מלצר, יו"ר וועדת הבחירות, ימלא את מבוקשו של המועמד לראשות העיר משה ליאון ויורה למתחרהו השר אלקין להתפטר מתפקידו? • אלקין: "עתירה מגוחכת" (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
זאב אלקין ומשה ליאון (צילום: הדס פרוש, יונתן זינדל - פלאש 90)

לאחר שנדחתה פנייתו של המועמד לראשות עיריית ירושלים, חבר מועצת העיר משה ליאון, ליועץ המשפטי לממשלה, בבקשה להורות למתחרהו, השר לענייני ירושלים זאב אלקין, להתפטר מתפקידו המיניסטריאלי, הוא לא אומר נואש.

בעתירה שהגיש עו"ד רותם ניר, שליאון הוא מלקוחותיו הבולטים, הוא טוען בין היתר כי "זהו המקרה הראשון אי פעם, ששר הממונה על עיר מטעם הרשות המבצעת, מתמודד על תפקיד ראשות אותה עיר בדיוק".

במטהו של המתחרה בטוחים כי ליאון הוא ששיגר את עו"ד ניר להגיש את העתירה, רק לא עשה זאת באופן רשמי, אחרי שכבר נדחה פעם אחת, כאמור.

אלקין עצמו הגיב לכך הערב (חמישי) ואמר: "יש לדחות לאלתר את העתירה המגוחכת. העותר בעצמו ממלא תפקיד בעירייה בו מתקבלות החלטות הנוגעות לחיי התושבים ואינו מתכוון להתפטר, כמו גם מועמדים נוספים הממלאים תפקידים בעירייה ואינם מתכוונים להתפטר מתפקידם".

עתירת מקורבו של ליאון (סריקה)

אלקין מוסיף, כי "מיד עם הכרזתי שארוץ לראשות העיר ירושלים, פניתי ביוזמתי למשנה ליועהמ"ש, דינה זילבר, על מנת לסכם כיצד לפעול על פי חוק. נועדנו ביום ראשון האחרון לבקשתי, והיא קיבלה כידוע את עמדתי ואישרה את המשך כהונתי כשר לענייני ירושלים ומורשת - בכפוף להגבלות בחוק המקובלות בתקופת הבחירות, בדומה למודל המשך כהונת ראשי ערים בזמן בחירות מקומיות".

"מכאן, שכל עתירה בנושא ראויה להידחות על הסף. אמשיך את תנופת העשייה שלי בירושלים גם בתקופה הנוכחית, ובעזרת ה' גם בעוד חמישה חודשים - כראש העיר ירושלים", מסיים אלקין את תגובתו לעתירת ליאון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר