"בזכות יוסף הצדיק"

קבר יוסף: מסע ללב הקסבה של שכם • צפו

כתב 'כיכר השבת' יצא למסע לילי ללב העיר שכם, לתפילה בקבר יוסף הצדיק ולראיון עם מפקד גדוד נחשון שערך סיור במקום והסביר על נהלי האבטחה הייחודיים שלו (צבא וביטחון)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג, אפרים פוטולסקי, כיכר השבת )

קבר יוסף הצדיק בשכם, הוא מקום תפילה שלא קל להגיע אליו. לו תרצו להגיע לשם תצטרכו לברר מראש מתי ישנה כניסה מסודרת למתחם, להירשם ולהגיע באישון ליל לעיר אריאל שבשומרון משם יוצאים האוטובוסים הממוגנים ללב העיר שכם שם נמצא הקבר.

לאחר תלאות לא פשוטות ושעות של המתנה באריאל שלאחריהן אספו אותנו חיילי צה"ל בג'יפ "זאב" אל תוך שכם הצלחנו גם אנו להגיע ולהתפלל בקברו של יוסף הצדיק בליל 'יסוד שביסוד', שהיה לפני כמה שבועות.

במקום פגשנו את סא"ל עומר כהן, מפקד גדוד נחשון, שערך לנו סיור במקום והציג לנו את נוהלי האבטחה הקפדניים - שיטת ה"פיריטים" שמאפשרת את הכנסת אלפי המתפללים תוך שעות ספורות אל המתחם הקטן שנמצא בלב האויב ומוקף במאות מתפרעים פלסטינים. בעבודה קשה של כוחות הביטחון המפגינים כלל לא מורגשים באזור אליו מגיעים המתפללים הרבים.

הכוחות הרבים שמאבטחים את הכניסה הודפים את המפגינים שמודעים מראש להגעת היהודים למקום וממתינים להם כשהם משליכים בקבוקי תבערה על הצירים בעת הגעת החיילים בכניסה הראשונה אך מורחקים לאחר מכן לאזורים רחוקים הרבה יותר.

צפו בראיון המלא עם מפקד גדוד נחשון והמראות מתוך המסע המפרך אך מרתק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר