טראמפ: אני מוכן להזמין את און לבית הלבן

הנשיא האמריקני התייחס לסיכויי הפסגה בשבוע הבא בסינגפור ואמר כי במידה והיא תצליח הוא מוכן להזמין את הנשיא הצפון קוריאני לביקור רשמי בבית הלבן (חדשות בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
קים ג'ונג און ומייק פומפאו בעת ביקורו בצפון קוריאה (צילום: הבית הלבן)

הפסגה בסינגפור עוד פחות משבוע והערב (חמישי) אמר טראמפ כי אם הפגישה עם קים ג'ונג און תהיה מוצלחת הוא יזמין את קים לביקור בארה"ב, ומהצד השני אם היא לא תהיה מוצלחת הוא "מוכן לגמרי ללכת".

טראמפ טען כי הפגישה ביום שלישי הבא לא תהיה לצורך צילום סמלי בלבד, אלא כדי לדון בנושאים שעומדים על השולחן ממש. הוא אישר, כי ייתכן שכבר בפגישה הראשונה ייחתם הסכם על סיום מלחמת קוריאה שהסתיימה בפועל לפני כ-40 שנה אך לא באופן רשמי. טראמפ הדגיש כי מהלך כזה יהיה רק ההתחלה – "החלק הקל", כלשונו.

נשיא ארה"ב סיפר כי במכתב שקיבל מקים ג'ונג און בשבוע שעבר היו ברכות, וכי היה זה פשוט מכתב חם ונחמד. כזכור, העניק לו און מכתב אישי במעטפה ענקית שעוררה בדיחות רבות בעולם על תוכנה.

מזכיר המדינה האמריקאי, מייק פומפאו, אמר הערב כי קים אותת לו אישית בעת שביקר בצפון קוריאה שהוא נכון להתפרק מנשק גרעיני. פומפאו אמר כי הוא מקווה שקים נכון לקבל החלטה אמיצה להתפרק לגמרי ובאופן בלתי הפיך מהנשק הזה. לדברי פומפאו פירוק של צפון קוריאה מנשק גרעיני הוא התוצאה היחידה שטראמפ מוכן לקבל.

כזכור, קים ג'ונג און פיטר בימים האחרונים את בכירי צבאו וזאת על פי ההערכות כדי למנוע התנגדות למהלך שלום ולפירוק הנשק הגרעיני.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר