"יום הנכסה"

כוננות מתוחה בגבול עזה: צפי לאלפי מפגינים סמוך לגדר

במערכת הביטחון נערכים ליום הפגנות סוער לרגל "יום הנכסה" לציון התבוסה הערבית במלחמת ששת הימים. אלפי חיילים נמצאים בכוננות סמוך לשטח הגדר כדי למנוע את פריצתה (צבא וביטחון)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

כוננות שיא היום (שישי) בגבול רצועת עזה מחשש להתפרעויות אלימות של הפלסטינים לרגל יום הנכסה בו מציינים בעולם הערבי את התבוסה במלחמת ששת הימים.

מאות צלפים ולוחמי תגבור התפרסו הלילה בגבול הרצועה, והם הצטרפו לגדודי השריון מחטיבה 401 ולגדודי חטיבת גולני, שייתנו מענה לאפשרות של אלימות מצדם של הפורעים בהובלת פעילי הזרוע הצבאית של חמאס. במקביל, סוללות כיפת ברזל שנפרסו בדרום הארץ בכוננות בחשש מירי רקטות לעבר ישראל.

רשת אל מיאדין דיווחה כי חיל האוויר הצית באמצעות נורים ערימות של צמיגים שהוצבו ברפיח שבדרום רצועת עזה, לקראת ההפגנות הצפויות היום. מצה"ל לא נמסר אישור לדיווח.

מחאת יום הנכסה, שהייתה אמורה להיערך באמצע השבוע ונדחתה להיום, מהווה למעשה את יום האזכור האחרון בשורה של ציון מועדים, שהובילו בראשיתם לפרוץ הפגנות הגדר האלימות מאז 30 במרץ שכונו "צעדת השיבה". עד עתה בחסדי שמים ההפגנות נכשלו והחמאס לא הצליח להביא לפריצת הגדר ולביצוע פיגוע בשטחי ישראל.

בישראל מקווים שרצף הכשלונות של חמאס והמצב הקשה ברצועה יביאו לעצירת ההפגנות ולחזרה לשגרה. גורמים במערכת הביטחון סבורים כי לו יינתנו כעת הטבות ולו הקטנות לפלסטינים יובטח שקט לפרק זמן משמעותי.

שר הביטחון אביגדור ליברמן אמר השבוע בהתייחסו לנושא כי "המפתח זה יכולת העמידה שלך והנחיתות. מי שמדבר על הודנה של 10 שנים צריך להבין שזה 10 שנים שבהן חמאס יכול להמשיך באין מפריע בבניית כוח, התעצמות והברחות כשאנחנו מחויבים לא לפגוע בו, וזו הפקרת השבועיים והאזרחים שלנו שנמצאים שם".

אתמול הטילו מטוסי חיל האוויר כרוזים ברחבי הרצועה, שמזהירים את הפלסטינים מפני התקרבות לגדר או פגיעה בה, ומניסיונות לבצע פעולות טרור נגד אזרחי ישראל וכוחות הביטחון.

בכרוזים נכתב בין היתר: "אדם נבון, הוא אדם שלוקח בחשבון מראש את תוצאות מעשיו ומכריע לטובת המעשה שתועלתו עולה על נזקו. אם תשקלו זאת בעניין ההתקרבות לגדר או חציית הגדר, תגיעו למסקנה שמעשה זה לא כדאי ואף מזיק".

אתמול גם הסתיים תרגיל גדול של חיל האוויר שדימה ברקע המתיחות בגבול עזה לחימה בזירה הצפונית והדרומית, ובחן שיפור של הכוננות והמוכנות של החיל להתמודדות עם תרחישי לחימה בכמה זירות במקביל.

בתרגיל השתתפו מאות כלי טיס מטייסות הקרב, המסוקים והתובלה, בטיסות יום ולילה. במסגרת התרגיל במתווה הדרומי תרגלו עשרות מטוסי קרב תקיפת מאות מטרות ברצועת עזה בפרק זמן קצר. התרגיל עסק בהעלאת הכשירות והכוננות של הכוחות לתרחיש לחימה בסדר גודל גדול, תקיפות משמעותיות ורבות בפרקי זמן קצרים, וכן סיוע לתמרון קרקעי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר