הבחירות באלעד

ברית פרוש ו'דגל' לאן? הקרב שטרם הוכרע

האם אנו הולכים לקראת מלחמה סוערת במיוחד בעיר אלעד? והאם כל אחת מהמפלגות תריץ מועמד עצמאי מה שיכול לקרוע את העיר לגזרים? ההחלטה תתקבל בקרוב (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: אנה קפלן, פלאש 90)

עוד לא נפלה ההחלטה בש"ס ובדגל התורה האם להריץ מועמד מול ראש העיר אלעד המכהן ישראל פרוש, וכבר נראה כי מערכת הבחירות בעיר אלעד סוערת במיוחד ורווית יצרים, בשל רצונו של פרוש להתמודד מחד, וקולות על ריצה עצמאית של מועמד ליטאי מאידך.

שני הצדדים, כך נראה, לא מסתפקים בהפצת מסרים חיוביים על מועמדם ונגררים להשמצות, ככל שמועד הבחירות הולך וקרב, כך ההצהרות שנשמעות מצד שני הצדדים המתמודדים לתפקיד ראש העיר הולכות ומחריפות.

בשלב זה, בו הנתונים הרשמיים בעדיים לא ברורים, מי רץ נגד מי ובאיזו רשימה, נראה כי העיר אלעד היא המקום בו צפוי חלילה להתחולל מאבק שיעמוד על סדר יומו של הציבור החרדי ואולי אפילו יגרום חלילה לקרע שיהיה קשה לאחות.

אין ספק שהעיר שעלולה לרכז אליה את מרבית העיניים בציבור החרדי או את ה"אקשן" הגדול ביותר במערכת הבחירות, זו העיר אלעד, שכבר ידעה קרבות לא פשוטים בעבר אך נדמה שהמלחמה הגדולה מכולם נמצאת עוד לפניה.

לראשונה מאז הקמתה של העיר וההיסטוריה שהינה נשלטת בידי התנועה הספרדית ש"ס, בשל העובדה כי מרבית תושבי העיר ספרדים, הצליחו ב'שלומי אמונים' לערער על ההגמוניה וליצור מהפך כשהם הכתירו את שרוליק פרוש, לראש העיר האשכנזי הראשון של העיר.

במסגרת דיל פוליטי המאגד בתוכו 'דגל התורה' וש"ס, מבקשים בסיעה הליטאית בגיבוי נחרץ מש"ס ליצור שינוי ולהמליך לראשונה בעיר ראש עירייה משלהם. מנגד, בשלומי אמונים מנהלים קרב מאחורי הקלעים בניסיון להשאיר את פרוש לקדנציה נוספת.

בשלומי אמונים מרגישים נבגדים מהתנהלות 'דגל התורה'. בכיר בשלומי אמונים, מזכיר בשיחה עם 'כיכר השבת' את הקשר ההדוק בין שלומי אמונים ל'דגל התורה' שנמשך מעל עשור.

לדברי הבכיר: "הלכנו עם 'דגל התורה' יד ביד תוך שותפות אמיתית בנושאים מהותיים כמו ויתור על תפקיד ח"כ תמורת כניסת יעקב אשר, הנהלת החינוך העצמאי, רשת הגנים, הקמת ישיבת "תורה בתפארתה" ועוד. וכעת, בגלל הסכם רוצים להעיף ראש עיר שסביבו יש קונצנזוס?" תוהה הבכיר.

לעומת זאת בכירים ב'דגל התורה' מנופפים בהסכם ומזכירים בפני 'כיכר השבת': "כחלק מהשותפות העמוקה עם "שלומי אמונים למדגנו שפרוש יודעים לכבד הסכמים. האם מישהו היה מעלה בדעתו שזייברט יישאר לקדנציה נוספת בגלל שעשה דברים טובים למען תושבי העיר? יש הסכמים, ובראיה מפלגתית על 'דגל התורה' לעמוד על זכותה להתמודד בבחירות הקרובות".

איך זה יתפתח? קשה לדעת, האם נגיע חלילה למצב בו נראה את גדולי ישראל מעל במה אחת קוראים להצביע למועמד מסוים ומנגד מעל בימה אחרת גדולי ישראל ממגזר אחר הקוראים בנחרצות להצביע למועמד שונה, מה שעשוי ליצור מתח רב ופילוג כואב.

האם מערכת הבחירות בעיר תידרדר למלחמת השמצות והכפשות שלא נראתה ממזמן בציבור החרדי? כולנו מקווים שלא, אך נדמה שיהיה קשה לצדדים להתחמק מכך, והם כבר מצחצחים את החרבות.

בשבוע האחרון ראינו דוגמית לתמונת המצב בעיר אלעד. הדיין האב"ד הגר"י סילמן מונה להוביל את המערכה באלעד, לקראת הכרעה האם להתמודד עצמאית בעיר אלעד או לתמוך שוב בישראל פרוש. גורם בבית הרב שוחח עם 'כיכר השבת' וסיפר, כי בשבוע האחרון עלו לביתו עשרות אישים ורבנים משני הצדדים, חלקם מצדדים בריצה עצמאית, והיתר בתמיכה בראש העיר המכהן ישראל פרוש. לדברי הגורם: "כל החלטה תהיה לא פשוטה, אך היא תתקבל כבר בתקופה הקרובה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר