לקראת הפסגה המתקרבת

טראמפ: "לקים יש הזדמנות, אך חד פעמית"

נשיא ארה"ב התייחס לפסגה המיוחלת ביום שלישי הקרוב בסינגפור ואמר כי יזהה תוך דקה האם המנהיג הצפון קוריאני אכן מעוניין בשלום אמיתי או רק לבזבז זמן (חדשות בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, אמר הערב (מוצ"ש) בוועידת ה-G7 לקראת הפסגה הצפויה ביום שלישיש הקרוב עם שליט צפון קוריאה בסינגפור, כי "קים ג'ונג און באמת יכול להפוך את צפון קוריאה למדינה גדולה, אבל זו הזדמנות חד-פעמית".

טראמפ, שהצליח בצורה מפתיעה להביא את צפון קוריאה לפגישה כינה את נסיעתו לפסגה בסינגפור "משימה של שלום".

"אני באמת מאמין שקים הולך לעשות משהו חיובי עבור ארצו. אנחנו חייבים להביא לפירוק צפון קוריאה מנשק גרעיני", אמר טראמפ לאחר פגישותיו בקנדה. הוא ציין, כי הוא מעריך את מה שעשתה פיונגיאנג עד כה כדי להפחית את המתיחות בינה לבין וושינגטון. טראמפ אמר כי יידע "בתוך דקה" אם קים רציני בכל הנוגע לוויתור על הנשק שלו, וכי אם ירגיש שקים אינו רציני – לא יאריך את השיחות.

צפון קוריאה הייתה רק אחד הנושאים שבהם עסקו מנהיגי ארגון המדינות המתועשות G7 שהתכנסו בסוף השבוע בקוויבק – ולא המרכזי שבהם. במוקד הוועידה עמדה מלחמת הסחר המסתמנת בין ארה"ב לבין קנדה והאיחוד האירופי, בעלי בריתה, בעקבות החלטת טראמפ להטיל מכסים על ייבוא פלדה ואלומיניום מהן לארה"ב. החלטותיו אלו אף הביאו את נשיא צרפת לאיים כי ארה"ב תבודד את עצמה ולא תהיה חלק מה-G7

אחרי פגישותיו עם המנהיגים אמר הערב טראמפ כי אם מדינות כלשהן יחליטו לנקוט פעולות תגמול נגד ארה"ב בתחום הסחר כעונש על המכסים שהטילה – הן יעשו טעות. "זו לא הייתה פגישה של ויכוחים, מערכות היחסים היו טובות מאוד", טען הערב טראמפ. "אינני מאשים את מנהיגי ה-G7 בהסכמי הסחר הקיימים, אבל הימים האלה נגמרו. ארה"ב נוצלה במשך עשרות שנים, ואיננו יכולים לאפשר זאת עוד". טראמפ טען כי מדינות ה-G7 מתחילות להיות מחויבות יותר לסחר הוגן עם ארה"ב וכי ועידת ה-G7 הייתה "מוצלחת מאוד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר