חוק חדש

צרפת: נאסר שימוש בסלולרי בבתי הספר

על פי הבטחת הבחירות של הנשיא הצרפתי עמנואל מקרון, אסר הפרלמנט הצרפתי על השימוש במכשירים סלולריים בבתי הספר היסודיים. לא ברור עדיין האם יהיה גם עונשים (מעניין)

(צילום: שאטרסטוק)

חברי הבית התחתון של הפרלמנט בצרפת, אישרו ביום חמישי האחרון חוק האוסר על ילדים שטרם הגיעו לגיל תיכון להשתמש בטלפונים סלולריים בבתי ספר ציבוריים.

לא מדובר בהפתעה גדולה במיוחד, שכן חוק זה היה אחת מהבטחות הבחירות של נשיא צרפת עמנואל מקרון. מבקרי החוק אומרים כי הוא לא יתרום תרומה גדולה לניסיון למנוע הפרעות בכיתה או להיאבק בבריונות הרשת.

אף שבמדינות רבות בעולם כבר הוטלו הגבלות על השימוש בטלפון סלולרי בבתי הספר מבחינה חינוכית, צרפת היא המדינה הראשונה בעולם המטילה איסור מוחלט על השימוש בו. האיסור יחול על בתי ספר יסודיים ועל חטיבות הביניים, והוא ייכנס לתוקפו בספטמבר, עם תחילתה של שנת הלימודים החדשה.

בצרפת כבר יש חוק האוסר שימוש במהלך השיעור ובפועל בתי ספר רבים במדינה כבר אוסרים את השימוש בו, אך לא בהצלחה מרובה. גם החוק החדש לא מבהיר מה יהיה העונש למי שיפר את הנהלים ומשפטנים צרפתים הדגישו כי למורים אין הזכות להחרים מתלמידים חפצים שלא נשקפת מהם סכנה לסביבה.

לפי נתונים משנת 2016, לכמעט תשעה מכל עשרה תלמידים בני 17-12 בצרפת יש טלפון סלולרי. החוק החדש קובע כי התלמידים יחויבו להשאיר את הטלפונים שלהם בתיקים או במקום אחר שבו הם לא יוכלו לראותם.

ויש מקומות שפועלים הפוך, בשנת 2015 הסיר ראש העיר ניו יורק ביל דה בלזיו איסור על שימוש בטלפונים סלולריים שהוטל קודם לכן על בתי ספר בעיר. הוא הסביר את החלטתו במניעים ביטחוניים ואמר כי צריכה להיות להורים האפשרות להישאר בקשר עם ילדיהם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר