העולם עוקב בדריכות

קים כבר שם: הנשיא טראמפ נחת בסינגפור

עיני העולם נשואות לסינגפור, בה נערכות הכנות קדחתניות למפגש ההיסטורי בין נשיא ארה"ב לבין נשיא צפון קוריאה קים ג'ונג און. ההתרחשות האחרונה: נחיתת טראמפ (בעולם)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
טראמפ מגיע לסינגפור (צילום: מתוך @PressSec בטוויטר)

נשיא אר"ב דונלד טראמפ נחת בצהריים (ראשון) בסינגפור, לקראת הפגישה ההיסטורית עם שליט צפון קוריאה קים ג'ונג און שתתקיים ביום שלישי לפנות בוקר, שעון ישראל.

טראמפ שינה הפעם ממנהגו לנצל את מיקרופונים כדי להעביר את מסריו לעולם, כשירד ממטוס "אייר פורס 1" ונכנס למכונית המשוריינת בלא שהתייחס לכתבים הרבים מכל רחבי העולם, שבאו לסקר את הפסגה הדרמטית.

כזכור, מוקדם יותר היום נחת קים ג'ונג און בשדה התעופה צ'אנגי בסינגפור, לאחריה הוא נפגש עם ראש ממשלת סינגפור לי שיאן לונג, ופרש למנוחה ולהתייעצויות טרם פגישתו עם נשיא ארצות הברית.

אמש, לפני שטראמפ המריא מקנדה לסינגפור, לאחר וועידת ה-G7, הוא אמר, כי לקים ג'ונג און יש הזדמנות חד-פעמית. "כשתיפתח הפגישה בשלישי לפנות בוקר אדע בתוך דקה אם הוא רציני ומוכן באמת לוותר על הנשק שלו", הצהיר.

"אם ארגיש שקים אינו רציני, לא אאריך את השיחות. אדע לפי התחושה. זה מה שאני עושה. ואם אחשוב שזה לא יקרה - אני לא הולך לבזבז את הזמן שלי. אני לא רוצה לבזבז את הזמן שלו", קבע הנשיא האמריקני.

(צילום: מתוך @Scavino45 בטוויטר)

כזכור, מטרת הפסגה ההיסטורית מבחינת טראמפ היא לממש את הצהרות קים בדבר הפסקת פיתוח הנשק הגרעיני של הדיקטטורה הצפון קוריאנית שבהנהגתו.

קים לעומת זאת מבקש להשיג את הסרת הסנקציות הכלכליות הקשות שהטיל עליו המערב בראשות ארה"ב, ושמאיימות לחנוק כלכלית את מדינתו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר