הצעה מפתיעה

ישראל מציעה לאיראנים סיוע בהתפלת מים

במסר בין שתי דקות באנגלית, קרא ראש הממשלה נתניהו לאיראנים להיעזר בטכנולוגיות הישראליות להתפלת מים כדי להתמודד עם משבר המים שמכה באיראן לאחרונה (מדיני)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: עמוד הפייסבוק של נתניהו)

לעג לרש או מהלך דיפלומטי מתוחכם? משרד החוץ השיק אתר אינטרנט חדש בפרסית שבו שיתף פתרונות טכנולוגיים תוצרת הארץ להתמודדות עם המחסור במים במדינה. גם נתניהו פרסם סרטון בנושא: יש לנו את הטכנולוגיה למנוע קטסטרופה סביבתית באיראן"

ישראל השיקה אתר אינטרנט בשפה הפרסית שכולל מידע על הטכנולוגיה הישראלית בתחום המיחזור והתפלת המים. נתניהו פנה בסרטון לעם האיראני מעל גבו של משטר האייתוללות והציע לעם האיראני טכנולוגיה כחול לבן שתסייע להם להתמודד עם המחסור הכבד במים במדינה. משרד החוץ, שמתפעל את האתר, גייס כוכבים ישראלים שהשתתפו בקמפיינים של רשות המים.

במקביל להשקת האתר, ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם סרטון באנגלית שתורגם לפרסית והופץ בחשבונות הטוויטר והפייסבוק שלו ובו הוא פונה לעם האיראני : "היום אני הולך להציע הצעה חסרת תקדים לעם האיראני. אתם קורבן למשטר אכזרי שמונע מכם דבר חיוני ובסיסי – מים".

נתניהו ממשיך ומוסיף כי ישראל עומדת לצד העם האיראני ומעוניינת לסייע בהצלת חייהם של אינספור אזרחים שסובלים מהמחסור החמור במים. "הארגון המטאורולוגי האיראני אומר שקרוב ל-95 אחוזים מהאוכלוסייה האיראנית סובלת מרמה כזו או אחרת של בצורת. שר החקלאות האיראני לשעבר אמר ש-50 מיליון איראנים עלולים למצוא את עצמם מחוץ לבתיהם בשל נזק סביבתי. הדבר נובע מניהול לקוי וגניבת מקורות חיוניים על ידי המשטר".

ראש הממשלה משתף את האזרחים באיראן גם באתגרי המים שעימם מתמודדת ישראל ובטכנולוגיה שפותחה על מנת לפתור אותם, טכנולוגיה שאותה הוא מעוניין לחלוק: "ישראל ממחזרת קרוב ל-90 אחוזים מפסולת המים שלה. הרבה יותר מכל מדינה אחרת. המצאנו את השקיית הטפטפות ופתרונות נוספים. לישראל יש את הידע למנוע קטסטרופה סביבתית באיראן, אך למרבה הצער המשטר בטהרן לא מאפשר לנו זאת".

בסרטון מפרט נתניהו תוכניות שיאפשרו לאיראנים למחזר את פסולת המים שלהם, מה שיאפשר לחקלאים להציל את גידוליהם, תוך שהוא שב ומדגיש כי העם האיראני שבוי בידי משטר האייתוללות: "העם האיראני הוא טוב והגון, הוא לא צריך להתמודד עם המשטר האכזרי לבדם. אנו איתכם. השנאה של המשטר האיראני לא תעצור את הכבוד והידידות בין שני העמים שלנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר