השלכות התחרות

ירידה משמעותית בנתח השוק של "אל-על"

מנתוני רשות שדות התעופה, חברת התעופה הרשמית של ישראל, רושמת ירידה משמעותית בנתח השוק שלה בעיקר בשל התחרות ההולכת וגדלה מצד חברות זולות יותר (תיירות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: e X p o s e / Shutterstock)

התחרות בין חברות התעופה החדשות לבין על אל הוותיקה פוגע קשות בחברת התעופה הישראלית שבחודש האחרון איבדה כעשר אחוז מנתח הנוסעים בהשוואה לחודש המקביל בשנה שעברה

על פי הדו"ח של רשות שדות התעופה, בחודש שעבר הטיסה חברת אל על 491,473 נוסעים ורשמה גידול של 2.23 אחוזים בהשוואה למספר הנוסעים בחודש מאי 2017, אולם מדובר בגידול מזערי בהשוואה לגידול הכללי בתנועת הנוסעים בנתב"ג שעמד על קרוב ל-14 אחוזים.

מדובר בתופעה שכבר נמשכת כמה חודשים, בחודשים ינואר-מאי הטיסה חברת אל על 2,141,789 נוסעים, גידול של 1.88 אחוזים בהשוואה לנתוני התקופה המקבילה בשנה שעברה. אולם, הגידול בתנועת הנוסעים בנתב"ג באותם חודשים עמד על קרוב ל-16 אחוזים. בעקבות זאת ירד נתח השוק של אל על בכ-12 אחוזים.

נתוני רשות שדות התעופה מלמדים כי בחודש מאי חלה ירידה של 10.17 אחוזים במספר הנוסעים שטסו בקו בין ישראל לטורקיה ככל הנראה בשל המתיחות הגוברת בין שתי המדינות וגם הרמדאן שבו רבים מהמוסלמים אינם יוצאים למלונות בטורקיה. עם זאת, יש לציין כי כן נרשמה עלייה של 13.48 אחוזים במספר הנוסעים בקו זה מתחילת השנה.

הישראלים אמנם טסים פחות לטורקיה אבל ישנו זינוק אדיר של 135.4% ביציאות של ישראלים למצרים דרך מעבר טאבה למלונות של סיני, למרות הסיכון הביטחוני הלא מבוטל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר