"תפשוט את המדים"

הסרוגים כועסים: תא"ל עופר וינטר שוב לא קודם

תת-אלוף עופר וינטר, הקצין שקידומו הוקפא בעבר לאחר שב'צוק איתן' כתב לחייליו כי חמאס הוא "אויב שמחרף את אלוקי מערכות ישראל", שוב לא קודם כמצופה, והימין הדתי סוער (צבא)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
תת אלוף עופר וינטר (צילום: Gershon Elinson/Flash90)

הרמטכ"ל הודיע היום (שני) על דיון שיבוצים עדכני, בו נכללים מספר מפקדים בכירים שלפי החלטתו צפויים להתמנות למפקדי אוגדות או לתפקידים בכירים אחרים.

הקצינים שקודמו הם מפקד המרכז לאימוני יבשה (מל"י) תא"ל סער צור שימונה למפקד עוצבת הפלדה, מפקד עוצבת המפץ תא"ל נדב לוטן שימונה למפקד מל"י, מפקד עוצבת הפלדה תא"ל עודד בסיוק שימונה לראש חטיבת התכנון, מפקד עוצבת הגליל תא"ל רפי מלוא שימונה למפקד 'פיקוד ומטה' (פו"ם), אל"מ שלומי בינדר שימונה למפקד עוצבת הגליל ויועלה לדרגת תא"ל, אל"מ גל שוחמי שימונה למפקד עוצבת המפץ ויועלה לדרגת תא"ל, אל"מ גור שריבמן שימונה למפקד עוצבת אדום ויועלה לדרגת תא"ל, אל"מ אוהד נג'מה שימונה לקצין שריון ראשי ויועלה לדרגת תא"ל, אל"מ ד' שימונה לראש חטיבת ההגנה בסייבר ויועלה לדרגת תא"ל ואל"מ איציק בר שימונה לראש מטה פיקוד העורף ויועלה לדרגת תא"ל.

אך מי ששמו בולט בעקבות דש"ב (דיון שיבוצים) זה, הוא דווקא מי שלא נכלל בו: תת אלוף עופר וינטר, המשמש כיום ראש מטה פיקוד מרכז.

וינטר, קצין כריזמטי שנחשב לחובש הכיפה הבכיר ביותר כיום בצה"ל, לא קודם כמצופה, ובשונה מרוב עמיתיו בדרגה וותק זה לא קיבל תחת פיקודו לעתיד הקרוב אוגדה כלשהי.

כזכור, וינטר שפיקד על חטיבת גבעתי בין היתר במבצע 'צוק איתן' לפני ארבע שנים והוביל אותה להישגים מבצעיים רבים בשה הקרב ברצועת עזה, ספג ביקורת רבה מצד שמאל של המפה הפוליטית לאחר שהואשם על ידם ב"הדתה" בצבא, זאת בשל איגרת שכתב לחייליו.

"ההיסטוריה בחרה בנו להיות בחוד החנית של הלחימה באויב הטרוריסטי העזתי, אשר מחרף מנאץ ומגדף, אלוקי מערכות ישראל", כתב וינטר. "אני נושא עיני לשמיים וקורא עמכם 'שמע ישראל, ה' אלוקינו, ה' אחד'. ה' אלוקי ישראל היה נא מצליח דרכינו, אשר אנו הולכים ועומדים להילחם למען עמך ישראל כנגד אויב המנאץ שמך".

עופר גבעתי בלב עזה ב'צוק איתן', כמח"ט גבעתי (צילום ארכיון: יואב זיתון, ynet)

בשל כך בין היתר הוקפא לאחר הלחימה קידומו של וינטר מדרגת אלוף משנה לדרגת תת אלוף, והוא נשלח ללימודים במכללה צבאית. רק בהמשך הוא מונה לתפקיד מטה, כאמור בפיקוד מרכז.

בעבר ציטט כתב 'החדשות' יאיר שרקי מפי "מקורבי וינטר", כי אם בסבב הבא שוב לא יקודם, הוא ככל הנראה יפרוש מצה"ל.

ואכן, לאחר שכיום הוא כאמור לא קודם, פרצה סערה בציונות הדתית, שוינטר מאליליה הבולטים. "אם אני עופר וינטר", צייץ ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי), "אני פושט את המדים ויוצא לאזרחות. מערכת שלא יודעת להעריך אותו לא ראויה לו. באזרחות ידעו ללא כל ספק להעריך את האיכויות שלו ולאמץ אותן בשתי ידיים ולהשאיר אבק לפוליטרוקים בצבא, שרוצים להשאיר את שולחן המטכ"ל נקי מכיפות".

ח"כ לשעבר מיכאל בן ארי כתב: "וינטר בחוץ, כי הרמטכ"ל שלנו פועל כפי שמצפים ממנו בעיתון של האויב ('הארץ'). ההחלטה האומללה הזאת, היא עוד סממן של אובדן עשתונות ועוינות כלפי הלאומיות שיונקת מתורת ישראל. יש מי שמוכן (מעוניין) לאבד את המדינה, לאבד חיי חיילי צהל, ובלבד שיצליחו לנצח את מי שמאיים על האג'נדה".

עורך 'מקור ראשון' חגי סגל צייץ: "מתקשה להאמין שעופר וינטר מוכשר פחות מכל מפקדי האוגדות של סבבי המנויים האחרונים, פשוט מתקשה להאמין. ההחלטה לוותר עליו אומללה ומדכדכת".

בנו, הפרשן הפוליטי של 'החדשות' עמית סגל הסתפק במלים: "כמה שההחלטה אומללה, ככה היא צפויה".

מנגד, בצה"ל מגוננים על החלטת הרמטכ"ל גדי איזנקוט. קצין בצה"ל המעורה בסבב המינויים אמר לכתב הצבאי של ynet יואב זיתון: "הרעש והקמפיין התקשורתי למען קידום וינטר ושיוכו, לא העלה ולא הוריד מהחלטת הרמטכ"ל. גם תא"לים שפיקדו על גולני (רסאן עליאן), נח"ל (יהודה פוקס) וכפיר (גיא חזות) לא קודמו הבוקר, והיו מועמדים מוערכים בדיוק כמו וינטר. מה ההבדל בינו לבינם?".

יצויין, כי בעבר הועלה שמו של וינטר כמי שעשוי להילקח על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו לשמש כמזכירו הצבאי. יתכן אף כי בשל כך הוא המתין עם ההודעה על מינוי מזכ"צ חדש במקום תא"ל אליעזר טולידנו שכבר היה אמור לפרוש לטובת פיקוד על אוגדת עזה: כדי לראות מה גורלו הפנים-צבאי של וינטר, וכעת לאחר אי קידומו הוא יבחר בו לעבוד לצידו, במה שנחשב לתפקיד יוקרתי, שאף יבסס את מעמדו של נתניהו בציונות הדתית, עליה הוא נאבק מול 'הבית היהודי' בראשות נפתלי בנט.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר